bobos

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Lena - 21 maj 2011 22:22

Så underbart att vakna till sol!!! Känns så mysigt att barfota i pyjamas gå ut på altanen och andas in morgon luft med strålande sol! : )

Mellan frukost och lunch ville barnen äta en macka....på diskbänken...

    


Vi gjorde oss klara....

      Och åkte runt och kollade möbler till vårt bord på altanen.

Till Åhus och här i stan. Hittar inte vita stolar som vi sett på bild... jakten forstätter.

Sålänge får vi sätta solstolarna och barnens stolar så vi kan äta ut!!!

     

Preimären vid bordet blev grillat med ungsbakade nypotatis! Gott!


Och MIN favorit till efterrätt! Kul är att Vilmer också blivit glad i grillade bananer med choklad i!

  Vet att det ser inte så gott ut...men det var mycket gott!


Lilla lilla eller ska jag kanske säga stora Emmalisa! Vad har hänt! Precis som det står i alla böcker så tycker man sin tvååring blir som förbytt! Eh...ja Emmalisas rekation och svar på allt är NEJ och jag kan själv. : )

Stackars Vilmer får stå ut med mycket puttar, drag i håret och förstörande och störningar i sina lekar av just Emmalisa! : )

Som tur är, är hon lätt att avleda och blir glad snabbt! : )

Emmalisa är mycket bestämd och gör det hon själv säger att hon ska göra. Ska hon gå upp och sova efter hon läst Pippi så...

  gör hon det!

Undrar vem hon fått denna bestämdhet ifrån?? : )


Några roliga meningar som barnen kläckt ur sig:

Emmalisa gick med väska på handleden och barnvagen puttade hon framför sig full med gosedjur och en dragväska på hjul hade hon efter sig och tittar på mig och säger:

E. Vi ska på fest, Hello Kitty och jag!


Vilmer kramade mig och gav mig en puss och sen sa han:

V. Jag gillar egentligen bara pussa killar!


: )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards