bobos

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Lena - 10 maj 2011 21:51

Igår måndag så var det favorit i repris till kvällsmat!


Medans vi fixade vår goda kycklingsallad så dukades det jättefint på bordet!

  Vem dukad?

Jo....

  Emmalisa!


Mycket god och lite lyxig måndagsmat!

  Vilmer tycker sig känna en löstand....

  Eh...nej det är ingen löstand, men en på dagis har en löstand så då blir det ju gärna allas verklighet!

Så gulligt att Vilmer vill borsta hela tiden ut...

  

Och Lisan stod som vanligt på pottkanten och borstade!

 


Vilmers tisdag!

Fredde skulle till Malmö med jobbet så jag fick lämna på dagis idag. Snabbt till jobbet och sen tillbaka till dagis och hämtade Vilmer för att hälsa på i skolan för första gången! : ) Jättekul att få vara med! Vilmer är så jätteduktig!

Han tyckte det var jättespännande och ville gå dit snart igen! : )


Jobbade klart och sen hämtade jag Vilmer för sista BVC-besöket. Frågade om Emmalisa kunde vara kvar på dagis eftersom Vilmer är rädd för sprutor. Det gick mycket bra att Emmalisa var kvar. När vi kom till BVC så träffade vi Daniela, Adde, och Ella! Kul, synd att vi inte hann leka!

Allt gick bra, frågor, mätning och vägning. Sen skulle sprutan tas, jag var inställd på att få hålla en panikVilmer.

Vilmer satt helt lugnt  och stilla och sa inte ett ord. BVC-sköterskan frågade om han kände sprutan, då svarade Vilmer nej. Så glad och stolt jag blev över att han bara bet ihop och tog den!

 

Tycker det är så trist att inte kunna få njuta av solen när man jobbar. När vi kom hem efter att ha hämtat Emmalisa på dagis var jag bara tvungen att slänga mig i utemöbelerna en tio minuter innan det var dags att fixa Tacos. Barnen lekte i trädgården:

               


Farmor, Farfar och Arne kom och åt med oss! :)

 

Senare på kvällen satte vi upp den efterlängtade studtsmattan!

  Gissa om de var sugna på att hoppa när vi var klara med ihopsättandet!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards