bobos

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Lena - 7 maj 2011 21:59

Fredag!

Underbart, helg!

Jag och barnen fixade present till Farfar efter jobba och dagis. Fredde var i Danmark med kollegorna.


När vi kom hem var jag så sugen på köttfärsrulle. Så det gjorde jag, dukade upp fint...

  Gjorde egen liten sallad till barnen och en till mig och sen....

  var det sådär happy barn som satte sig och åt! : )


Jag som köper mycket godis kan säga att vi var på sommarlust och de har ny leverantör av lösgodis och gissa vad man hittade där??

  Minimentos och Holländare! Minimentos fanns när man själv gick på mellanstadiet och holländare köpte man i en vit burk på danmarksbåten! :)


Idag lördag har vi kalas för Farfar och Fredde! Farmor och Farfar fixade grillad lax,varm potatissallad och sås och vi fixade tillbehören.   Foccaciabröd, sparris och parmesan (ska grillas) tårta, salsa och sallad!


Underbart väder och Vilmer började med att själv sjunga "Vad är det för en dag?" för Farfar.

Vilmer plockade fina blommor till Farfar!

   

Farmor hade gjort mycket god välkomnstdrink och gott tilltugg!

 

 

  Maten var mycket god, verkligen lyckat!


 

Farmor hade dukat jättefint! : )

 Efter mycket noga funderande valde Emmalisa att dricka ur detta glas!

   

Farmor hade gjort god pannacotta med färska jordgubbar!

   

Synd att man var så mätt.


Vi hade tårta till kaffet som Emmalisa valt. Fredde hade önskat sig prinsesstårta och jag trodde att denna rosa var en prinsesstårta med bara rosa marsipan, men det var en jordgubbsmoussetårta. Emmalisa ville ju ha rosa! : )

Den var god!

Tack Farmor och Farfar för ett lyckat kalas! Och för den fina Kitchen Aiden som Fredde fick! : )


Efter kalaset åkte jag till Maxi och handlade fika till mamma/barngympagruppen. Insåg då att jag besökt Maxi kl. 9 på morogen och kl. 21 på kvällen! Get a life Lena! : )



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards