bobos

Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Kallt, varmt, kallt, vilket?

Av Lena - 27 maj 2010 20:10

Inget är skummare än vädret just nu!

Så det blev en massa kläder till dagis om vädret skulle bli si eller så..


Efter dagis handlade vi! Kan ju inte storhandla, tycker om att handla nära och inte planera 2 veckor innan! Tur att vi inte bygger hus på sjötomten! : )


    


Så kul vid middagen, jag gjorde en egen sås med grädde. Emmalisa smakade såsen och sa:

E. Mmmm gott!


Det gjorde mig glad!


Vilmer gillade såsen och nystekt kyckling men åt lite av tacoskalen som vi inte åt upp igår!

  

Favorit!


Vi hade lite mys ikväll eftersom barnen ska sova bort hela helgen!

  

Godis och film = bästa!


Emmalisa håller nog på att få fler tänder (hon saknar ju några som där nere) för hon hade hela handen inne i munnen:

  

Ta da!


Dagens Vilmer-mening:

De fick lite godis med papper på, Vilmer äter ju lite lugnt och äter inte allt på en gång. Emmalisa kränger (precis som sin mor och far) godiset. Men hon fick en godis med papper på och Vilmer såg att hon hade den i handen och sa:

V. Du, den är lite svår för dig att öppna. Du kanske inte ens kan Emmalisa.

Jag frågar då Vilmer om han vill hjälpa henne med pappert.

V. Kom ska jag hjälpa dig, det är inte ens säkert att jag som är stor kan öppna den.


Men såklart kunde han det! : )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards