bobos

Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

So....let´s see!

Av Lena - 31 maj 2010 21:48

Fredag!

En härlig sovmorgon med långfrukost!  

Jobb och dagis en stund på eftermiddagen!


Vilmer åkte till Mormor och Morfar och Emmalisa åkte till Farmor och Farfar! :)

Själv åkte jag till Pär för att ha arbetslagsmiddag! :)


Ett superfint hus hade Pär!


      Rolf,Pär,Gisela,Carolin, Vivika och Sara!     


God sillförrätt på grovbröd! Faijitas till maincourse och en jättegod rabarerkaka till efterrätt och sen GODIS!

          

Pär tände lite ljus och gjorde fixelifix som han själv kallar det! :)


En jättekul kväll och så skönt att träffas utanför arbetsrummet! :)


Lördag!

Vilmer åkte med Mormor och Morfar till Skånes djurpark!

  

              

En heldag! Vilmer var så nöjd! Det han minns bäst var grisarna som grymtade! :)


Många tror att Vilmer är en tjej med sin röda jacka! : )


Själv så var det tjejklubben och malmö under lördagen!


Nya brillor!

  


Caroline i sina brillor!

  


Shopping och Rosé i solen!

    


Tyvärr var ju sj inte klockrent att åka när de bygger om, men fram kom man till slut....jo, det gjorde man! :)


Så trist att alla bilder blev suddiga från kvällen!

Vi åt i allafall på Harry´s i Hässleholm! Många raggare, många drinkar, mycket dans och hittade några gamlaklasskompisar! Så kul!

Sov hos Camilla och det blev vid 4!  : )


Morsdag!

Vilmer var ute i skogen vid Guldbäcken i Tyringe!

 

Så fina Liljekonvaljer jag fick! :)

  Noga att plocka dem långt ner! : )           


Under söndagen hämtade vi barnen och sen stannde vi kvar i Åsum hos Farmor och Farfar och beställde plankor! SÅÅÅÅ gott!

Mitt kamerabatteri hade då slutat att funka.... så tyvärr inga bilder där heller!


Jag blev fint uppvaktad när jag kom hem! :) ( och nu kunde jag ladda kameran!)

Efter god middag så kände Emmalisa att hon ville göra riktigt rent i munnen!

  


Var tvungen att prova en klänning på Emmalisa innan hon skulle sova!


Måndag!

En sååååååååå mindre rolig dag! Tusen saker att göra och ja... stressig helt enkelt! Vagnhjulet är punkis och vi ska ju iväg till helgen och det fanns inte någon slang i cykelaffären....fick lite panik!

  

 Får lösa det på något sätt!

Så jo... då ville jag baka en smuläppelpaj med barnen! SÅ kul!

         

Så duktiga de är på att baka! (och samsas! :)


Medans pajen var i ugnen så blev det dusch! Sen bus i soffan!

         


Sen var den goda pajen klar!

  

Så god....


    

Så fokuserade!  


Dagens Vilmer-mening:

Vilmer älskade pajen han bakade och då sa jag:

J. Du gillade verkligen pajen och inte bara vaniljsåsen.

V. Japp,då vet vi det. Glöm inte det!


Ska jag aldrig göra.... :)


En annan rolig sak var när jag skulle visa dem hur man smulade över smuldegen på äpplena. När man eller jag dansar använder jag gärna ljud, så när jag "strösslade" degen över äpplena sa jag tjsch tjsch tjsch.... och gulligt var det när  både Vilmer och Emmalisa smulade degen och tjsch tjsch!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards