bobos

Alla inlägg under maj 2010

Av Lena - 11 maj 2010 21:52

Ja, elevernas skolvecka är slut, själv ska jag jobba imorgon!


Det fina idag var att jag fick ett stort hål mellan lektionerna så jag åkte till Maxi och handlade, körde hem och sen tillbaka till skolan!

Det är ju så fint när sådant inträffar! Ja, om man vill vara effektiv som jag vill!


Emmalisa hittade en  ny liten plats hon kunde sitta....

    


Känns som om Emmalisa blev sur att jag hittade henne! Hon trodde nog hon var osynlig där! : )


Mormor och Morfar kom sen!


Jag skulle på C4-avslutning på kvällen, så Mormor och Morfar passade barnen.

Farfar och Farmor kom senare och åt kvällsmat! : ) Kul för barnen att ha alla Mor och Farföräldrar hos sig! 


Själv bowlade vi och jag är ju så kass på att bowla.... fick dock in några bra i slutet! Jönsson var däremot mer än bra....kanske för att hon hade på sig två vänsterskor:

  

Ha ha ha.... ( har fotat på mobilen, gick inte att skicka, olika nät). Undrar så vem som hade två högerskor! : )

Efter bowligen så åt vi Tacobuffé som var supergod! Jag var mer än hungrig åt  som en skogshuggarman! : )


Trevlig avslutning! : )


Tack Mormor och Morfar för barnpassningen! : )





Av Lena - 10 maj 2010 20:40

Nja, inte riktigt baka, men nästan! Idag var det dags för niorna och göra den andra delen på det nationella biologiprovet som var en praktisk laborationsdel.

De skulle ta reda på vilken av bakprodukterna som utvecklade koldioxid först tillsammans med jäst! En ganska kul labb. En av alla 90 nior frågade, vad är det vi ska baka? hi hi...


Så ja, det gick jättebra och de flesta eleverna gjorde mycket bra ifrån sig. Men det tog på mina krafter, glömde ringa till dagis och säga att barnen skulle bli lämnade senare eftersom Fredde skulle jobba lite på kvällen idag och när jag hämtade barnen på dagis så blev det raka vägen till MAX! Både jag och barnen var överlyckliga för detta! : )


Där var många barnfamiljer så det blev en kul middag! : ) Vi träffade vänner till vänner som har en tjej som är 3 månader äldre än Vilmer och hennes lillasyster är en månade yngre än Emmalisa så de hade ju superkul!


Dagens Vilmer-mening:

Den stora tjejen frågade vad Vilmer hette och Vilmer svarade:

V. Jag heter Vilmer, där nere (de satt uppe i ett lekrör) är min lillasyster och hon heter Emmalisa och min mamma, hon heter Lena.  Min pappa är eh.... ja borta.


Ha ha haa...flickan sa bara vad hon hette och vad hennes familj hette...men så kul! : )


Måste säga att jag har grym träningsvärk i ryggen, underarmana och i höftböjaren efter min och Jönssons intervallträning igår med gymnsterna!

Ha ha...det roliga är att det är bara "vi två" som har träningsvärk! : )


Har inte tagit några roliga kort idag, bara två på två trötta äppelätande busungar!

    

Längst ner i vänstra hörnet ser man lite av Barbapapa- smyckeskrinet som Emmalisa fick när hon döptes. Hon älskar det nu! : ) Vill ha med sig det överallt och när hon känner för det öppnar hon och lyssnar en lite stund på musiken och tittar på Barbapap som snurrar runt! : )


Av Lena - 9 maj 2010 21:30

Lördag!


Idag åkte vi och fixade present till Farfar och Alexander!


Vi kollade även på kakel, Farmor och Farfar ska göra om sitt kök! : ) Kul kul!


  

Emmalisa busar!


Barnen åkte med Farmor och Farfar till Åsum!


Fredde, jag Lisa och Tobbe tog tåget till Helsingborg för att titta, lyssna och skratta till Big Comedy! Så så så kul! Schyffert, Felix Herngren, Adde Malmberg som jag inte alls gillar annars var sjukt kul, Robin, Peter Walhbeck, Fredrik Andersson, Marika, och någon ny tjej! Så sjukt kul!


Vi gick sedan och på Bara Vara! Fantastikst gott!

Sedan gick vi vidare till Helsing!

  

Jag och Tobbe!

 Lisa och Fredde!


   

Goda drinkar, men dåliga på att servera dessert! : )

Vi beställde öl, drinkar, kaffe och dessert och vi fick allt jättefort utom desserten.


Helkul kväll! Tack för det! : )



Söndag!

Jag och Jönsson var på plats och tränade med C4-tjejerna!

Hämtade barnen i Åsum och Tobbe i Köpinge, han åkte med hem eftersom de ställde deras bil hos oss på lördagen.


Vilmer var bjuden på kalas hos Alexander!

  

Alexander 5 år!


    

Vilmer! : )


När alla barn var ute...

  


Var Vilmer och Vilma.....

  


...inne och busade! : )


När kalaset i Hässleholm var klart åkte vi direkt till nästa kalas i Åsum och firade Farfar!


    

Farfar med en sprakande tårta!


Supergod och sommarfin tårta!

  

Mums!


Maten var jättegod den med!


Kusinerna var på topp när de dansade sittandes medans de kollade på Fem myror är fler än fyra elefanter-klipp!

  


Så kul att se!


Efter två kalas blir man trött...

   

 Emmalisa har ju lite svårt att somna i bilen plus att hon inte sovit som hon ska det senaste dygnet och detta resulterar i att hon är upp nu och tittat på tv!

   


Helt inne i parlametet....


Och när de klappar så klappar Emmalisa hon med!

    


Nej, får ta och få Emmalisa i säng nu! : )

Av Lena - 7 maj 2010 23:07

En skön välbehövlig sovmorgon.


Barnen blev hämtade av Farfar och Farmor för idag fyller Farfar år! GRATTIS!


Så barnen fick en mycket mycket kort dagistid idag! : )


Själv åkte jag och handlade själv efter jobbet, kändes konstigt utan barn men SKÖNT! Pratade med Gisela (mentorskollega) hela tiden jag handlade så det blev nytta med nöje! : )


När barnen kom hem var det trötta....

  

"bappe" och "sutten"


Såhär trött var Vilmer!

  


...orkade inte ens håll upp huvudet!

Just nu håller Vilmer på med att sätta in bokstaven som fattas i ordet!

Verkar vara klurigt....


En inte så trött Vilmer!

  


Men Emmalisa var trött så hon fick gå och lägga sig den vanliga tiden.


Vilmer fick vara uppe och mysa lite...

  


Dricker mjölk och kollar på tv!


Dagens Vilmer-mening:

När det blev dags att sova för Vilmer så sa jag till honom att han fick välja på att borsta tänderna och lägga sig i soffa och somna (det går ju så fort när han somnar) eller borsta tänderna och sen gå upp och lägga sig. Vilmer svarade:

V. Dessa två gäller, antingen tänder du lampa i lekrummet eller får jag spela data.


Ha ha ha jag skrattade högt och länge! Denne kille måste alltid ha ett motbud! ha haha.... Hur slutade det?

  


Sovandes i soffan? Nej... Vilmer sa själv efter en stund att han ville gå upp och lägga sig i sängen och där tog det inte många sekunder innan han sov! : )

Av Lena - 6 maj 2010 21:03

Idag så var det begravning av min kära faster.


Finns inga ord för hur ledsen man är när man sitter där och tittar på alla blommer och tänker på att hon ligger i kistan.


Prästen var superbra och hela cermonin var mycket gripande.


    


Oerhört fina blommor! Tack alla som skickat!


Känns så konstigt att aldrig mer får prata eller träffa min faster Evy!


Kom på mig själv att det kändes som någon saknades när alla vi andra i familjen är samlad och förstod sedan att det var Evy jag letade efter.


Tack Morfar och Mormor för ni ordnat det så fint!


Barnen var hos Farmor och Farfar där även Tilde var!

  

Tack för hjälpen idag!


När vi körde hem så somnade Vilmer på halva vägen, medans Emmalisa var klarvaken när vi körde in i garaget!


  


Välling och sen i säng!


Dagens Vilmer-mening:

När vi satte oss i bilen var radion på och Vilmer säger:

V. Kan vi sätta på Emil?

J. Nej, nu ska vi vila lite så vi kan lyssna på detta.

V. Men låten är ju skitdålig!


Ha ha...lät som han var tonåring!


__________________________________________________
___________________


Kommetar;

Cilla


Lukas var precis likadan på fotbollsträning. Det var aldrig hans grej. För mycket folk och han fattade nog aldrig grejen riktigt. Han gillar att titta på det men det är nog det enda:)
Hoppas det är bra med er annars!
Kram från Småland


SVAR:

Ja, vi får se om Vilmer blir fotbollslirare eller inte. Men han pratar om att han vill gå igen och att det var kul! : )

Allt är bra här, hoppas att är bra med er också!

KRam



Av Lena - 5 maj 2010 22:42

Idag så var det en helt vanlig onsdag.


Farmor och Farfar hade barnen på eftermiddagen medans jag jobbade.

Tilde var med här hemma och lekte på baksidan.


Det blev hämtpizza idag som åts ute!



Här äter vi pizza ute.


Det var ju snabba ryck för idag var det fotbollsträning precis här vid planen där vi bor.

Så vi fick skynda dit! : )

Det kryllade av ungar där, och många föräldrar.


Det var nog lite försvårt för Vilmer. Han har ju aldrig tränat fotboll innan och kan inte utan att någon förklarar för honom förstå att de ska passa mellan varandra och sen i mål. Det var andra omständigheter som också gjorde att Vilmer blev ledsen och sen på slutet ville han inte vara med längre.

Så synd att det blev så fel första gången han nu skulle testa. Kanske är han för liten, kanske är fotboll inte hans grej, kanske blir det bättre nästa gång om han vill fortsätta. Fortsättning följer....


  

Här är vi hemkomna från fotbollsträningen.


Barnen fick vara uppe en stund och leka innan det var dags att gå och lägga sig.


Dagens mening kommer från en av mina danselever i sjuan.

Vi kollade på en Bouces föreställningar på DVD idag och jag berättade att de nu  har gjort sin sista föreställning. Då undrade eleven:

Elev. Men varför ska de sluta när de är så bra?

J. De är gamla, de är mellan 30 och 40 år.

Elev. Oj, de ser inte alls gamla ut. De har ju cool kläder och sånt.

J. Ja och de är ju så dukiga också! Jag har dansat med dem för några år sedan. Jag kan förstå att de vill ägna sin tid åt sina familjer och annat.

Elev. Men du har ju också familj och du dansar ju också och du är ju bara tjugo!



Ha ha ha...oh yes... underbart! Det är härligt att hon tror att det bara skiljer 6 år mellan oss. Och jag har två barn, en lärarutbildningen, bott utomlands 2½ år och sen jobbat i 7 år! Ha ha...man började ju tidigt!

Av Lena - 4 maj 2010 22:22

Imorse ställe jag klockan tidigt och gick och väckte Vilmer. Han sov så gott, men gick upp ur sängen nästan dirket efter att jag sagt att vi skulle gratta Fredde! Emmalisa låg och halvsov brevid Fredde så jag lät henne ligga där.


Fredde fick paket och Vimer sjöng ja må han leva helt själv! Så duktig!

Inga bilder i år på morgonen! : )


Sen var det upp för vi skulle få vår vattenmätare utbytt.


Efter dagis åkte vi och handlade som vanligt! ha ha..idag när Vilmer skulle gå in i Minihuset säger personalen:

- Hej Vilmer!

Och då är det inte samma personal som jobbar där! Ja vi är där ofta! : )


Vilmer lekte så intesivt med sina playmosaker. Djursjukhuset!

  

Vi bakade en kladdekaka (det är ju Freddes födelseadag! : )

 

Vilmer älskar att baka. Nu är det ju riktigt kul att baka med honom, när han kan

hjälpa till att mäta och läsa i receptet!

   

Tråkigare var det för Emmalisa som stod nedanför pallen och väntade på att få äta smet!


  

Så gott!

  Mmmm...  

Mer...mer..mer...


Ha ha...skrattade för mig själv när vi alla tre stod och åt smet!

På kvällen kom Farmor och Farfar på pasta, lax, sparris, spenatblad i parmesan och citron cremé fraiche.

    

Det blev riktgit gott!  :  ) he he.. man vet ju aldrig mer saker man aldrig lagat innan!


Och till efterrätt åt vi kladdekaka med grädde och frukter!

  

Inte helt fel! : )


Farfar var snäll och diskade och Emmalisa var en duktig hjälpreda! ha ha när det gäller att kladda med vattnet! : )

  

Så sött att hon stod brevid honom på pallen! 

Av Lena - 3 maj 2010 21:27

Idag var det fina varma vädret bortblåst! Precis som helgen! : )


Idag har det varit en vanlig jobbdag fast åttorna är på prao, vilket gör att dagen blir luftigare! : )


Idag köpte jag skor till Emmalisa.... var bara tvungen!

  


Jag vill köpa svarta till Vilmer också, men hans Molo grönabilar - basketskor passar detta året också!

Basket skor är så fina, men så tråkiga att ta på så ett par per barn får räcka! : )


Idag firade vi Fredde eftersom han måste jobba imorgonkväll!


Detta gjorde vi med hämtmat från Kos-san!

  

Så gott!


Vilmer åt och åt och åt! Han älskar sweet chili kycklingnudlarna!

Han fick smaka dem för första gångnen när han var 1! : )


Dagens Vilmer-mening:

Fredde frågade Vilmer om han kom ihåg hur många år han skulle fylla. Vilmer svarade:

V. Eeeeee 15?

F. Nej.

V. 16?

F. Nej.

V. Nej men 25 då? 


Ha ha Vilmer tyckte att han tog i som bara den! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards