bobos

Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Lena - 11 juni 2010 22:44

Nu sitter man här fredagkväll efter en mycket tårfylld avslutning och stressig  vecka....man är helt tom i huvudet!


Igår torsdag hade vi ju klassensdag då vi hade skattjakt med våra sexor! Jättekul och de fick superfina priser! Vi grillade hamburgare och bjöd på prinsesstårta!


På kvällen var det lärarmiddag med niorna! Så fina och så roligt att få vara med dem! Man var trött men så glad att jag gick! : )


Idag var det mer än stressigt...

  

Även om barnen inte skulle på dagis förrän halv 10 så skulle mycket fixas.


Duscha barnen, styrka kläder och fixa pressent till fröknarna:

  


Lämna barnen på dagis och sen snabba mig till blomsteraffären för att hämta upp blommor vi beställt igår till avslutningen.... inte så kul att en studentdag ...efter många många minuters väntan så hann jag till kyrkan ....med blommorna!¨


Jag hade bestämt i veckan att jag inte skulle vara med på fikan varken med niorna (det är ju mentorernas tid) och inte smörgåstårtefikan  med lärarna heller utan jag skulle bara hämta lite grejer på jobbet och sen hämta barnen.


I kyrkan så fick fick vi fina presenter av vår elever i sexan...och sen kom tjejerna från "min" nia som sjöng i kören ( avslutningen är uppdelad 6 och 7 har sin och 8 och 9 har sin för alla får inte plats på en gång, så kören kör samma program två gånger). Ja min nia, som eleverna själva sa du är ju som vår tredje mentor, jag är inte mentor men träffar dem många lektioner i veckan.


Ja i allafall så kände jag att en kram och så hej då så klara det sig fint...

Dessa tjejer i kören och så en kille som var från elevrådet var med på vår avslutning kom med en present och kort...och ja... vi stod där alla och grät i en ring medans alla andra var glada att sluta stod vi där mitt i kaoset  och grät!


Jag har sagt det hela vecka till kollegorna att det blir en stor saknad efter 9c till hösten.... usch... så mycket tårar och det var jobbigt...


Så ja tur att jag valde att inte gå på deras hejdåfika. Jag pratade med Carolin som är mentor till dem, de hade varit ett gråtkalas utan dess like!


Jag hämtade barnen och vi kollade på studenter som körde förbi:

    

Barnen tyckte det var jättekul!


Fredde sa till Vilmer att du ska ju också ta student en dag och åka bak en traktor kanske?

Vilmer svarade:

V. Jag ska och så ska jag göra så här ( han höll upp armara i luften och skrek, precis som studenterna gjorde) och så ska jag stå brevid Marcus (en kompis på dagis).


Åh....det var så gulligt tänkt tyckte jag!


På kvällen handlade vi, lämnade i vagndäcket finally, fixade en födelsdagspresent och sen handlade vi hem mat!


Här är en bild från helgen då Vilmer klättrade i trädet:

  


Och en bild på Fredde som jag har tagit...

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards