bobos

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Lena - 22 juni 2010 23:46

I söndags ringde min kollega och sa att hon eller ja hennes marsvin fått ungar! Jag sa till Vivika innan vi slutade skolan att hon skulle ringa så Vilmer fick en se dem!


Så vi köpte persilja och röd paprika till marsvninen och jag bakade äppelmuffins till vår fika!

  


Emmalisa sov när vi kom fram, men Vilmer var helt uppe med grönsakerna vi hade med till Vivikas alla marsvin ( 8 eller 9 + tre små små ungar) och två kaniner! ha ha.. det visade sig att hennes två hundar gillade paprika också! : )


  

Vilmer hade fullt upp att mata alla djuren! : )


Så ivrig och söt, Ubbe:

  

Det var precis jag hann att få med honom på bild!



Vivika håller de tre söta små marsvinsungarna som föddes i helgen!

  

Eftersom jag hade ett marsvin själv när jag var sju så tyckte jag om marsvin och så så söta dessa helt nyfödda var!



Jag håller en av de tre i min hand! : )

  


Vilmer ville också hålla!

  


Sen tittade vi på Vivikas lille söta kaninunge!

 

Jag trodde helt klart att Vilmer skulle tycka att det skulle vara superkul att titta och hålla kaninen och marsvinen, men nej inte när där fanns två söta hundar som ville springa och leka med honom! : )


Emmalisa tyckte det däremot var jättespännande!

   


Det sötaste kortet, när Ubbe och Emmalisa kollade in kaninungen!

   


Vilmer klappade Ubbe medans han kollade kaninugen!

   

Emmalisa tyckte det var jättekul!


Tack snälla Vivika för att vi fick komma och titta och hålla och mysa med dina djur! : )


Vilmer pratar mest om hunden.... hur han och hunden sprang och hur kul det var! : )



På kvällen så grillade vi med Farmor och Farfar! Så gott!

Innan maten var klar blev det en liten dans på altanen!

    

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards