bobos

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Lena - 12 juni 2010 22:18

Idag  var det upp tidigt igen...för att gå på kalas på Andy´s! Vilmer älskar att leka med sina dagiskompisar där....annars hade vi tagit sovmorgon! Men kalas är kul!


Men innan vi åkte iväg så hann Vilmer gå på lina med Pippi!

  


Emmalisa ville måla:

  

Idag var det en dum tid, precis när Emmalisa ska sova, så jag gick en sväng på stan så hon kunde sova. Fred som efter att ha jobbat natt. Så vi åkte och hämtade vagnhjulet innan vi lämnade av Vilmer på kalaset!


Vilmer klarade sig utmärkt på kalaset, han var lite lätt svettig i luggen när jag kom till Andy´s!

På stan fick jag handlat presenter....det är ju två kalas kvar för Vilmer, och sen kläder till barnen! Är så bökigt att prova med vagnen så jag valde att bara handla till barnen! : )


Fredde kom till Andy´s när kalaset var slut och vi alla åkte hem!

Barnen lekte och lekte att de hade en restaurang..........

  Vilmer förmanar Emmalisa att man kan inte bara dricka utan att man måste äta också!  

Emmalisa vill ha mer och Vilmer serverar gärna!




Det bakades en kladdekaka och Mormor och Morfar kom på fika när de var på väg hem från stugan! Emmalisa blev helt till sig när hon såg att vi hade besök här hemma!  


Vilmer ville vara ute och leka lite innan han fikade....

  


Fredde fotade lite:

    


Nu är Emmalisa så stor att hon kan ha boxer och linne att sova i!

  


Vilmer och Emmalisa busar framför linsen....

  


Älskar bilder där barnen skrattar ihop!

  


Medans jag och Fredde tittade på bilderna så fick vi lite hjälp i tvättstugan:

  


Ha ha ha så kul att Vilmer ville göra som jag brukar göra...fast jag gör tvärtom, jag lägger ju inte nytumlad tvätt i tvättkorgarna! Som tur var var korgarna tomma! : )



Måste bara skriv en sak som stör mig... jag var på Maxi och såg att de sålde 3 st tvåliters cola för 29kr! Jättebilligt och Fredde älskar ju cola så jag tänkte att det köper jag! När jag kommer hem så har jag bara tagit två! Det blev in scanat 5 flaskor så jag fick radera och kladda och sen satte jag väl tillbaka flaskan istället för att lägga ner den i kassen! ja ja... en struntsak men trodde kanske att hjärna klarnat lite efter en stressig vecka men NEJ! : ) Tur att man har sommarlov onsdag eftermiddag! Can´t wait! : )


Emmalisas word of the day:

E. ee Bella? Leka Bella ja! 


: )

Kul att Vilmer har börjat leka mamma -pappa- barnlekar!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards