bobos

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Lena - 12 juni 2011 21:56

Hrm...vet inte?


Han började dagen med att baka scones och dukade upp frukost!

   Så vi alla snabbade oss till bords!  

Efter frukosten så diskade Fredde och jag och barnen busade och barnen hittade en badblöja som dockorna fått ta över!

 Emmalisa slutade med blöjor för 1 år sedan så hon tyckte det var jättekul att prova den!




Vilmer slutade för nästan 3 år sen och tyckte det var ännu roligare att prova den!

    


Sen gick Fredde ut och klippte gräset! : ) Jag tvättade av altanräckena.

Fredde klippte tre häckar! Jag och barnen hjälpte till att packa ner alla grenar och blad i sopsäckar. Det är något som våra barn är duktiga på, att hjälpa till, jobba!


Ja, vi tre orkade bara en av tre häckar! : ) Sen fixade jag lunch och lite annat! : )


På kvällen gick jag och Emmalisa upp och lekte medan grabbarna lagade kvällsmaten.

Emmalisa har bäddat till dockorna i dockhuset.

  Här ska hon sjunga godnatt sång för dem!  

Vilmer och Fredde fixade god grillad kvällsmat! : )


     Tackar! Och såklart diskade Fredde! : ) Det brukar vara mer jämt fördelat men just idag blev det mycket Fredde! : )


Emmalisa har börjat intressera sig för Freddes vax och idag hade hon kletat in sådant igen på fingarna och i sitt hår. Så jag sa till henne att idag får du somna utan napp och snuttefilt. Hon svarade då nej...det ville hon inte. När det var dags att sova så efter tandborstningen brukar hon alltid hämta nappen, gick hon rakt upp och sen låg vi i sängen och pratade lite. (det var efter åtta så ingen saga) Hon sa inte ett ord om nappen eller snuttefilten och sen somnade hon! : )


KANSKE KANSKE KANSKE .... : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards