bobos

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Lena - 19 juni 2011 20:38

Mitt sommarlov vill jag tillbringa på stranden...tur att sommarlovet precis har börjat så chansen fortrfarande finns kvar! : )


  

Storbandet spelade i Tivoliparken och vi gick ner för att lyssna på Fredde!

  Tyvärr regnade det lite då och då.     

Det känns kul att någon dansgen har flyttats över till Vilmer och Emmalisa.

Lär mig aldrig att man måste filma men kameran liggandes, men vrid på huvudet och håll tillgodo när barnen inte kan stå still till tonerna av Kristianstad Storband.


 

Lekstugan börjar ta form!

  Hyllan som ska vara i lekstugan.   Vi cyklade en sväng, Vilmer ville skämta till det och kom ut med trehjulingen!   Emmalisa kan knappt bärga sig att få en egen cykel, får se om hon får en när hon fyller tre eller innan eller kanske inte förrän nästa år. Hon är jättenöjd att sitta (än så länge) bakom mig.   Gunga!   Vi bytar gunga och så gungar vi lite till!  


Det var år sedan jag åt Mannagrynsgröt! Är ju så gott! Fick bli det till kvällsmat! : )


 

Idag kanske avgörandet kom! När vi pratade om napp så säger Vilmer till Emmalisa:

V. När du går på Rödmyran (storabarnsavdelningen där Vilmer slutat precis och Emmalisa så gärna vill gå) så får du inte ha nappen.

E. Nehe... Mamma jag ska inte ha napp mer, jag ska gå på Rödmyran. ( Hon vill gärna börjar där, men ska gå kvar på småbarns avdelningen lite till.)


Just nu har hon själv bestämt att hon inte ska ha napp och snutte och ligger uppe i sängen och somnar förhoppningsvis utan. Time will tell...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards