bobos

Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Lena - 18 juni 2011 22:55

Igår var jag på jobbet på förmiddagen och knäppte igen de sista pärmarna! Nu Sommarlov! : )


Mormor och Morfar var här och passade på gå med barnen på Naturum.

Vi åt lite lunch  när jag kom hem.

 

Sen var det dags för Ellas 6-års kalas!

      Dags att sjunga för Ella!   Upp på stolarna! : )   Hur mycket fyller nu Ella....   Kul hade vi!!! : )  

På kvällen var jag och några kollegor ute och åt och pratade av oss! : )


Idag lördag så vaknade jag och kände att Ikea lockade! Lekstugan är ju snart inredningsklar så ... Ikea blev det! Jag och barnen och Farmor åkte till Ikea, Fredde spelade storbandet och sen målade och snickade han och Farfar på lekstugan.

Efter att vi ätit så ville Vilmer vara i lekrummet, Emmalisa passade på att leka på barnavdelningen.

  Hundar verkar vara något som hon gillar...   Emmalisa tog av sig skorna när hon såg detta rum...   E. Mamma här vill jag leka!


Tyvärr så råkade Vilmer gå in i handtaget på vagnen när vi skulle gå och fick näsblod.

Stackarn...det var inte meingen att Emmalisa skulle få en hund ( är sådär glad för att köpa gosedjur... har ju x antal här hemma redan) men Vilmer ville också ha så Farmor gick hela vägen tillbaka och hämtade en hund till Vilmer med. Tack Farmor för att du följde med och för all hjälp! : )   Här har vi betalt och näsblodet har slutat.


Vilmers hund skulle först heta Jacob efter vår tidningsförsäljare, men ändrade sig till Elsa. Emmalisas hund heter Arne efter Farmors bror. Här låtsas pratar hon med Arne i telefonen med hunden Arne under armen. Barnen lekte någonform av ö lek i vatten och drog ut massor med filtar och annat på golvet.  

Barnen var glada och ville riva upp alla bruna paket direkt.

  

Men i en och en halv timme medans jag fixade ihop köket och en hylla så lekte barnen att Vilmer var bebis och Emmalisa var pappa. Jättekul lek att sitta brevid att höra. Så jag kunde i lugn och ro fixa och göra klart det som vi ska ha i lekstugan.

   Emmalisa kunde inte sluta leka....           Vilmer ligger och "nattar" våra nya familjemedlemar Elsa och Arne. Vilmers lille hund Morris är också med på ett hörn.  

Fredde bakade surdegsbröd som vi åt när allt var ihopa satt! : )

Fredde var ihärdig och målade lekstugan!

   Ska bli så kul att få inreda i lilla lekstugan. Min tanke är att på golvet ligger trasmattor sen in med köket, hyllorna, ett bord med stolar, en liten puff och en back med böcker,  lite kul foto på barnen på väggen! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards