bobos

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Underbart med sommarlov!

Av Lena - 29 juni 2010 23:49

Dagen började med att jag pratade med en kollega som är på Mallis och där var 29 grader i vattnet!

Jag sa att jag är mer än nöjd att här är 29 grader i luften! : )


Vilmer och Emmalisa började dagen med att bygga lego!

  

Förstår helt och hållet att det är jätteskönt för Vilmer att ha kort hår, men åh så kort det är!


En fantastisk dag har vi haft! Camilla, Alexander och Felix har varit hos oss hela dagen!

        

Så gulligt när de fyra satt och åt!


När tre av barnen ätit klart lekte de med tältet!

  

Felix inne i tälet och Emmalisa och Alexander utanför!


Vilmer satt allra längst och åt lunch, det var ju hans favorit: köttbullar och pastahjul! Han åt massor!

  

Så bra!


Innan lunchen så hoppade barnen på den gigantiska studsmattan och plaskade i vår pool här hemma.


På eftermiddagen gick vi bort till poolen på Brunnsvägen!

    

Det var svårt att fota så inga andra barn kom med! Alexander och Felix var på lekplatsen. Men mina barn är riktiga vattendjur!


Tyvärr slutade hela den roliga vistelsen vid poolen med att Vilmer trillade eller halkade på asfalten och slog upp båda sina knän!


Han satt i vagnen, Felix och Emmalisa satt i Felix vagn och Alexander gick till affären och köpte glass!


När vi kom hem så fixade vi i ordning och sorterade tvätt...då kom Emmalisa på att hon ville prova pappas tröja:

  

Spex!


Till efterrätt åt vi:

  

Älskar dessa bär!


Det gör Emmalisa och Vilmer också!

  

  


Dagens Vilmer-mening:

Vilmer och Emmalisa satt i soffan och Vilmer hade programbladet från Pippiteatern som han var på i vintras.

Vilmer säger:

V. Vill du att vi ska titta på Pippi? ( han låter lite vuxen när han säger det)

Sen ska han nog säga eller ska vi skita i det men säger istället:

V. Eller ska jag skita på den?


Åh...jag kunde inte hålla mig utan gapskrattade i köket... det lät så vuxet och seriöst!


Imorgon måste jag köpa solfaktor 50 till barnen....de börjar bli bruna nu! : )

Av Vilmers 3 kepsar har jag lyckats hitta en... så vi behöver handla lite sommargrejer så imorgon ska vi försöka ta oss in till stan! : )


Måste bara skriva vad Emmalisa sa, jag kom ner från trappan och hon rusade mot mig och sa:
E. Hej lilla gumman!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards