bobos

Alla inlägg under juni 2010

Av Lena - 20 juni 2010 21:57

Idag var Vilmer bjuden på två kalas och Emmalisa på ett! Vilmer var bjuden till en dagiskomis på kalas och sen var det Alba (mamma Therese) som fyllde 2 år som skulle ha haft kalas idag. Men Therese blev sjuk så kalaset blev instället!


Istället åkte jag, Camilla och Emmalias till Väla! Tack Farmor och Farfar för att ni tog Vilmer till och från kalset här i stan!  Och för att han fick följa med till GamlaFarmor Solveig som också fyllde år!


Fredde spelade i storbandet på stan!


    


Men lite godis så var Emmlisa hur duktig som helst de tre timmarna vi var på Väla! Satt fint i vagnen och pillade med små saker! : ) Lovley!


Vi shoppade ganska mycket, så skönt att det var ganska folktomt i början!

Så nice!


På kvällen gjorde vi tacos och sen slappade vi bara!


  

Vilmer har på sig linne och boxer som jag köpt till honom! Han var så glad för dem!



Av Lena - 19 juni 2010 22:26

Ah... så god mat på Bar- B- Ko igår med Daniela!


Sen gick vi till Harry´s och då blev det en teguila för mig (kan inte dricka shots) men fler för Daniela! Vi hade skoj ändå tills Daniela inte mådde så bra.... så då cyklad vi hem! : )


Jag ville dansa, men vart gör man det?


Så det har varit en ganska tung dag för mig. : )


Vilmer och Emmalisa satt hela förmiddagen med lego!


Emmalisa byggde:

  


Vilmer byggde en supergrävskopa som han själv sa:

  


Vår lilla prinsessa satt och kollade på det Kungliga bröllopet:

  


Hon tyckte de hade fina klälnningar, "pinsessa" som hon förtjust sa!


Jag körde in till stan en snabbtur och köpte gympadojor till Vilmer och en kalaspresent!


Vi grillade på kvällen! Så gott! ( var för seg för att fota det! : )


Jag fotade våra små busfrön:

    

   

   


Imorse när jag var lite trött så kom Emmalisa upp och bara la sig brevid mig i sängen och vilade sig! Så mysigt att hon bara kan vila!


Sen sa Emmalisa:

E: Äska mamma! (älskar mamma)


: )


Vilmer och jag pratade om att brottas och då tänkte Vilmer.

V. Mamma, om jag högg av din arm... eller nej, då kan du ju inte göra välling till mig om du bara har en arm!


ha ha ha


    

Av Lena - 18 juni 2010 20:14

Idag så träffades vi i Emmalisas  bebisgrupp hemma hos Therese!


Så kul att ses! Det blir ju tyvärr inte så ofta som när vi alla var hemma!

Bella och Vilmer gör pizza!


  

Alla mammor och barn!


Karolina fotade mammorna!

  

(foto taget av Karolina)


Emma har ju en lite två månders tjej Delia som alla var nyfikna på:

   


Alla vi mammor ville ju hålla lillan!

   


Våra "små" tjejer ser så stora ut! 


Innan vi åkte hem la sig Bella, Emmalisa och Vilmer på mage och åt lite kex!

  

Sommarmys!


På eftermiddagen åkte vi runt och kollade sandaler till Vilmer! Problemet är jag... Vilmer ville ha ett par blåa som jag tyckte var sådär, vill ha svarta till honom. Vanliga klassiska, jakten fortsätter!


Köpte med mat hem och åt!


På eftermiddagen städade vi och slappade, Fredde slutade vid lunch så vi hade en mysig eftermiddag.


Ikväll ska jag och Daniela ut och äta och prata av oss! : ) Ska bli jättekul!

Av Lena - 17 juni 2010 22:19

Så underbart med sovmorgon! Man har inte riktigt fattat att man nu ska vara ledig så länge... men härligt!


På förmiddagen innan vi åkte så sjöng Vilmer i soffan och Emmalisa spelade spel!

  


Efter frukosten blev det glass.....måste ju fira sommarlovet!

  



Sen bar det av till Ella och Alfons! Emmalisa tyckte det verkade kallt ute!

  

Både Vilmers vintermössa och hennes egen keps!



Hurra för Ella idag!

   

Stora tjejen!


Vi åt grillad korv och god hjärtglasstårta!

      


Det blev även bad denna underbara sommardag!

  

Såg så kul ut när Emmalisa hämtade den stora bollen och la den i poolen!



Ella ville sola i sanden!

  


Det blev även skattjakt!


  

Små söta askar med godsaker i!


Vilmer satt och njöt i solen!

  

Ser lite ut som en liten bandios under munnen!


På kvällen var jag och Farmor och kollade på ett hus. Så fint det hade kunnat bli!


Det blev akutbad på barnen efter att de gjort gegga i en liten jordhög ute i trädgården! De var helt brunsvarta!


Idag blir det en Ella-mening:

Ella fick en söt Kitty-väska med kläder, diadem, pysselbok och godis. Jag skojade med henne och sa vi la inte ner så mycket godis för hon kanske inte gillad det. Då svarade Ella:

E. Godis är alltid uppskattat!


Ha ha ha ja det kan jag tänka mig!

Av Lena - 16 juni 2010 23:16

När det regnade ute så pusslade barnen!


    


När det blev uppehåll så blev det besök på lekplatsen!

    



Så sött!

  


Det blev bad och lek vid Finjasjön!

              

Och fika såklart!


TACK igen för att ni passade Vilmer och Emmalisa!


-------------------------------------------------------------------------------------------

Therese: Hej! Ja, vi kommer bort när vi vaknat! Kram


Av Lena - 16 juni 2010 21:13

Ja, nu äntligen har jag sommarlov! YeS!


Har inte fota något alls, men Morfar har massor av roliga foto som jag lägger in när jag fått dem! : )


Barnen var hos Mormor och Morfar tisdag till idag. De har tagit årets första bad och lekt och busat!

Tack snälla för att ni ville passa barnen!


Själv har jag jobbat tisdag och onsdag. Tisdag eftermiddag och kväll så hade vi hejdå-fest för vår rektor som går i pension! Grillade och drack gott! Super kul, några duktiga lärare blev ett liveband och vi sjöng och hade skoj!


Sådär kul att gå till jobbet idag! Men det gick, he he!

Underbart väder, synd att man var inne hela tiden!


Hämtade barnen i Tyringe och åt kvällsmat där!


Ska nu sova och ta igen mig...men bilder kommer snart....

Av Lena - 14 juni 2010 23:15

Idag Mormor och Morfar varit hos barnen medans vi har jobbat! Tack snälla för hjälpen!


För den som inte är insatt i skolans värld så kanske det är svårt att förstå hur mycket efter och förarbete det finns och är inför hösten!

Halv fem cyklade jag hem... men Fredde slutade tidigt idag som tur var! : )


Vi åt en god kycklinsallad till kvällsmat och sen var det helt plötsligt kväll! : )


Vi ska sälja vår Opel...instresserad?

Annonsen ligger ute på blocket!


 


  

Av Lena - 13 juni 2010 23:03

Idag så var vi ganska tröttna....men trodde inte att klockan var halv 11! Så vi åt en brunch!


Tog det lugnt och bara var några timmar. Sen åkte Fredde och Vilmer och fixade den gamla bilen som vi ska sälja nu tro vi...


Jag tog Emmalisa i vagnen och gick en sväng. Först med blommor, godis till ett grannhus som tack och sen en sväng på stan! Hittade så fina vita gympadojor till Vilmer! Men han måste prova rätt storlek!

  

Känns tokigt att ha åkpåsen i mitten på juni, men det var så blåsligt!


Sen bar dem hem och så bakade jag och Emmalisa Dumlemuffins till Farmor!

  

En liten sommarpresent till Farmor för att hon hämtar barnen på dagis varje onsdag! Vet att Farmor ville ha ett tårtfat så det fick det bli!


En tur till Yngsjö till:


  

Där Freddes moster har ett galleri. Idag var det permiär!


Vilmer och Tilde var där redan med Farmor och Farfar!

Mysig trädgård!

Husets gavel mot gatan.

   

Så mysigt inne, lågt bjälktak och trägolv! : )

  

Emmalisa pekade på en tavla och sa:

E. Måla!


Helt rätt! : )


Sen åkte vi till Åsum och fick grillad korv till kvällsmat! : ) Tack!

Och sen fikade vi på Dumlemuffins!


Innan vi åkte hem så var barnen med och fixade fint i Farmor och Farfars krukor:

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards