bobos

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Lena - 5 mars 2010 20:45


Underbart att det är fredag så jag får ett slut på denna vecka! Vecka 9 år 2010 = ingen bra vecka för mig! : )


Dagen började med att jag tog båda barnen till frisören. Emmalisas första besök!


Vilmer har ju klippt sig sen han var 10 månader så han är nu van och superduktig!

Emmalisa var tveksam att sitta själv så hon fick sitta i mitt knä med nappen i munnen och då gick det jättebra! Hon sa inte någonting och jag tror att hon tycker det är skönt när någon pillar i hennes hår. Men hon är ju lite främmad så därför blev mitt knä prefekt! : )


  


Vilmer fick även guldfärg i håret! No 1! : )

Vi blev alla tre nöjda med barnens nya frisyrer! : )

Emmalisa fick lite page! Hon fick ca. 2,5 cm avklippt!


  


Gulligt att det verkligen ser ut som en liten frisyr!


Sedan var det dags för dagis och jag körde och jobbade!

Fredde hämtade tidigt på dagis idag! Usch ...hade ju så dåligt samvete att barnen var på dagis till halv 5 i måndags, vet att många barn är det, men då är de vana vid det! Eller ja...det är nogt mest mitt samvete som säger sitt! : )


Så jag tog en runda på stan när jag slutat halv 4! SÅÅÅÅÅ behövt efter denna oturs vecka! Vad gjorde jag? Jo, jag handlade! Yes...och jag handlade skor! Älskar skor! Blev lite annat också, men skor gör mig så glad! I synnerhet barnskor! : )


Sen när jag var på väg hem och stod på Prästbostället ringdes Farmor och jag och det slutade med att jag åkte till stan igen! : )


Inom posten och hämtade Freddes fotoblixtar, en snabbtur inom Hemmakväll! (stor påse idag!) och sen hem till det fina med fredag!


Fredde (och kanske barnen) hade städat och hade maten på bordet! Finns nog inget bättre att komma hem till!


Emmalisa och Vilmer hade jättekul med kartongerna som blixtana kom i!

      


Tänk vad kul de hade i lådorna! : )


Båda somnade snabbt idag! Ha ha ha kanske är det så....Emmalisa göra ju allt som Vilmer gör....även somna fort! : )


Dagens Vilmer-mening:

När barnen lekte i lådorna sjöng vi " Gubben i lådan" och efter ettag så frågar Vilmer?

V. Vem kom på den sången?

J. Jag vet inte, vi får kolla i din sångbok vem som skrivit låten.

V. Men varför är det en gubbe i lådan? I vilken låda ligger gubbben?




So many questions! : )


__________________________________________________



Skrivet av: Arne

Ingen bild

Hej Lena ! Så billigt det är där nere. Senast jag åkte på en bot här uppe så var det 900. Så du har bara att betala och se glad ut. Du får öppna upp Butik Lena. Skicka lite kläder till Cilla för 500 så betalar jag dem.


Kram på dig och hälsa alla där nere.














































                              







SVAR till Arne:

Hej Arne!  Oh my... 900kr! Det var ju hutlöst! Det är ju nästan vad vi betalade för ett års parkering när vi bodde mitt i stan! : ) Jag betalade boten igår, men såg inte glad ut alls! Det kan jag lova dig! Men lite shopping idag har gjort att ett stort streck är draget över denna vecka!

Jag har skickat bilder till Cilla så hon håller på att välja ut vilka hon vill ha! : )

Ha det bra Arne!

Kram  Lena

(Fredde hälsar! Han fixar med sina blixtar)


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards