bobos

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Lena - 15 mars 2010 19:23

Idag var det den årliga vollybollsturneringen i skolan! Alla klasser spelar och lagandan var hög! : )


Bästa laget på skolan blev i år 8B fick möta oss lärare och vilka vann?? Oh yes...

the winners takes it all....   : )


Men tycker att det var en bra sprot dag och eleverna spelade även i pauserna när de skulle fika och ta det lugnt så det visar att de gillar det! : )


Jag hämtade barnen på dagis och sen köpte jag lasyr  på Wallgårds till mitt lilla målarprojekt i sovrummet! : )


När vi kom hem åt vi mellis och Emmalisa såg så funderam ut...

  


Sen tog vi ut cyklarna och cyklade en runda! Så mysigt och vårigt!


  


...och hattarna på sne... : )


Emmalisa tycker inte alls om att få vind i ansiktet så lite tveksam till detta var hon!

  


När vi kom hem så målade jag  naglarna och det var det fler som ville!


  


Det allra gulligaste! (jag målade Vilmers naglar när han var liten också! Det är kanske därför han gillar det så mycket! : )


  


Vilmer fick lack på sina naglar bara (vilket han tyckte var jättetråkigt, men istälelt fick han rött på ....

  

...tårna! Vilket han blev överlycklig för! : )


En tur till Maxi blev det  idag igen!  : ) För fösta gången gick Emmalsia själv eller sprang och Maxi är ju ganska stort för en 19 månders tjej med mycket spring i bena!


Själv har jag träningsvärk som inte är av denna värld efter två pass igår och en vollybollmatch! : ) Hoppas jag kan gå ur sängen imorgon!


Dagens Emmalisa-ord:

Hon skulle också på vagnen som Vilmer, hon är ju kortare men kan hålla sig uppe på vagnen. När jag bad henne gå av (eftersom det kändes som hon skulle trilla av) sa hon:

E: Rolit! (Roligt!)



Dagens Vilmer-mening:

När vi cyklade såg jag att vi måste höja Vilmers sadel (morfar!) och sen pratade jag om att vi skulle ta av stödhjulen jag sa:
J. Sen Vilmer, ska vi ta bort de små hjulen så får du hålla balansen på de två stora hjulen.

V. Hur i all världen ska det gå till?


ha ha hah a.... jag är också orolig, men alla lär ju sig cykla för eller senare! : )


_______________________________________________________________


Kommentar:


Skrivet av: Jennie

Ingen bild

Klart du ska fortsätta blogga! Blir som en dagbok som du kan gå tillbaka i och kolla vad ni har gjort...







SVAR:

Hej Jönsson! Kan du röra dig idag? ha ha.. jag körde ju match he he.. tur vi vann eftersom man "offarade" sig (kändes så när träningsvärken tar över ens kropp he he ). Ja bloggandet... jag skriver ju än... älskar att skriva och ja, barnen tycker också det är kul att titta på vad vi hittar på! Vi ser hur det blir! : )

Lovar dock att säga till när jag slutar, det finns ju dem som bara slutar.

Vi måste ses snart igen...

kram!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards