bobos

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Lena - 14 mars 2010 13:53

Ja idag är det söndag och jag har inte bloggat sen i torsdags...känner dock att jag vill så nja... vi ser hur länge det blir! : ) Nu blir det i allafall!


I fredags hade vi vår sköna sovmorgon.. Emmalisa älskar Vilmers mössa...


  


Yes I´m a hip hoper yes I am....


De hade fullt upp med radiostyrda bilar


  


Vilmer hjälper Emmalisa (som inte rikigt kan styra sin bil).


Det var dagis och jobbet!

Som ni säket läst i Kristanstad bladet (eller hört på radio) blev en kvinnlig lärare missahandla på mitt jobb. Jättejobbigt och fruktansvärt.

Man blir arg och ledsen.

Men tack alla ni som hörde av er...tack fö omtanken! : )


Hämtning på dagis...en vill ha mössan hög och en vill ha mössan lågt...

  


(taget med iphone)

På kvällen var det  After Work med jobbet på O´learys...jag cyklade in till stan och ja, det var ju några MÅNADER sen man gjorde det! : )

 Ett glatt gäng!

  

(taget med iphone)

Vi var inte så många....men kul hade vi! : ) 


På lördagen fick vi ett jätteryck vid 9 att vi skulle åka till Åhus och loppis för att hitta fina stolar! Men ah..såklart inte!


Under dagen så möblerade vi om ovanvåningen för vi ska fixa lite där, jag köpte penlsar och började måla i sovrummet... hoppas min ork finns kvar till garderoben (som jag förövrigt strukutrerade upp igår) som på började förra året den 5 februari innan jag åkte till Stockholm! ha ha ha..ja ni så läst då vet att jag då också skrev att hrm...undrar när detta blir klart! : ) Så kanske kanske nu... 


På kvällen när barnen lagt sig..( ja nu sover vi alla i samma rum... mysig och så hade det varit om vi bott i en tvårumslägenhet! : )

...så åt Fredde jag och räkor, avdocado (drack det goda vinet vi fick och Tobbe och Lisa) och massor av gott till det! : )


Söndag!

Idag så har jag varit och TRÄNAT...ja du läste rätt ha ha! Oh my...det var ju veckor sen eller månanders sen jag tränade sist... men härligt efteråt...not so much during...


Farfar är hos oss idag och snickar lite så jag och barnen har varit och fixat lunch och nu ska vi gå ut tänkte vi!!

Så på med vårjackan idag när solen sken!

  

Härligt med lite vårfärger!

Vilmer ville vara hemma.... tills sista stund  så det är därför han inte är fotad i sin vårjacka! : )


Just nu är det massor av grejer.. jag ska ikväll lära ut dans till C4-gymnasterna och sen är det massor i veckan... hoppas jag hinner blogga!


Det är så kul att barnen leker mycket tillsammans även om det blir kivk ibland. Men det är så kul att se att de tycker så mycket om varandra! Det roligaste är Vilmers alla rediga kommentarer (låter lillgammal!) till Emmalisa, som pratar sitt eget lilla språk och flikar med de ord hon kan. Härligt! : )


Just nu i skivande stund sitter Vilmer på ett bord och bygger ett legotorn. Emmalisa tar bitar från golvet och ger honom . Sitter bitarna ihop så ger hon alla till Vilmer som delar dem till henne så hon kan ge dem till honom en och en! : )


  

  

Vilket teamwork! : )


Förövrigt ska vi ha ett skrivbord här...inte det bordet på bilden det ska vi ha nere i tvättstugan! : )

__________________________________________________
___________________



Svar på kommentarer:

Skrivet av: Therese

Ingen bild

Åh va glad jag blir, har sökt genom hela Tradera. Men "fika materialet" slutar alltid på för mycket & Bombadill är ju riktigt dyra med sina kakor..
Jag har en pojke, men han är en baddare på att fika.
Nån dammsugare, chokladboll & en kanelbulle hade varit toppen =)
Tack för att du agerar mellanhand!!









SVAR:

Therese! Maila: therese@c4massage.se så kan ni ju lösa det själva! : )



__________________________________________________
____________________


Skrivet av: Cilla

Cilla

Hi Hi...den prickiga marinblå tunikan har jag kollat på till Saga. Kul att vi har samma smak:)




SVAR:

Hej Cilla! Ja, det är svårt att motstå alla fina vårkläder!Du...har inte hunnit skicka ditt paket i veckan förlåt... ska försöka hinna imorgon! Ha det gott!

kram










Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards