bobos

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Midsommarafton, dagen som försvann och så härliga solsöndagen!

Av Lena - 26 juni 2011 21:16

Midsommarafton!

  

Jag var och handlade på Maxi ( surprise!) och där blev jag intervjuad av Sveriges Radio om potatispriset! Eh... mm härligt!


Midsommarfina barn!        

Nu har vi flyttat in lite saker i lekstugan, liten puff och mer leksaker ska in.

          

Tobbe, Lisa, Ella och Alfons kom och vi åt sill och potatis.

  Det var så skönt att bara sitta och äta i lugn och ro, barnen lekte och vi pratade. Vi körde ner till Tivoliparken lite senare än andra....när dansen var slut och ena kransen i midsommarstången var borta! : ) Men vi dansade själva och barnen fick leka lite!  

Fika gjorde vi!


 

  Fyra glada barn!

 

   Ella och Emmalisa!   När vi kom hem var det dags för lite lekar   Spotta godisgroda, gå med potatis på sked och hoppa säck!

Alfons med potatisen!

  Vilmer hoppar säck!      

Prisutdelning för välutförda tävlingsmoment!      Emmalisa ville gärna ha likadant hårband som Ella hade!   

  

Vi åt grillat med ugnsbakade madelpotatis och jordgubb-mangosalsa.

Jordgubbar till efterrätt.

Klockan gick, barnen lekte och hade jättekul. Fredde har flera år bakat egna midsommartårtor. Den tårtan han tänkt gjort i år hade för ovanliga ingredienser (som inte hanns köpas in midsommaraftons förmiddag) så i år fick det bli "köbe"-tårta. För på midsommar måste man ha tårta av något slag tycker jag.

  Denna intogs vid 23- tiden!


Tack familjen Fredriksson för en trevlig midsommar....som slutade 02.30


Vilket ledde till Dagen som inte fanns....


Midsommardagen gick vi upp vid tio, eller jag gick upp då, Emmalisa och Fredde var uppe vid nio och Vilmer gick upp tjugo i elva.

Jag och Emmalisa gick och "vilade" vid tolv och när vi sedan vaknade var huset tomt och undrade så vad klockan var.... jo tjugo över fyra!

Fredde och Vilmer hade tvättat bilen och köpt Nintendospel och varit en sväng i Åsum hos Farfar och Farmor.

Kände lite panik att en hel dag bara seglat förbi...

Vilmer ville sova i Åsum och det gick mycket bra både för oss och Farmor och Farfar.


Så för att göra något denna dag, blev det cykeltur för Emmalisa. På med stödjhjulen på Vilmers cykel! Han har ju sadeln lågt så han kan nå ner med helfot.

Emmalisa valde själv kläder, överlycklig när hon hittade en Hello Kitty tröja i dagisväskan som matchade Hello Kitty jeansen!

       Att jag aldrig lär mig att man inte kan filma med kamerna på högkant:


 Hrm...vet nu inte alls hur vi gör med cykel till Emmalisa och vilken storlek hon i så fall ska ha. Hon kan ju cykla på denna som jag tror är 14. Fortsättning följer....

Medans vi cyklade i ca 1 ½ timme fixade Fredde grillat och vi åt goda jordgubbar till efterrätt!

Ingen bra bild på varken Fredde eller Emmalisa, men det var så gott och klockan är runt 22. För mig kändes det som klockan var runt 16! : )

 

Soliga Söndag!

 Idag kändes det som en utflyktsdag och sol är = med stranden!

Först en sommarfrukost! Yoghurt och färska bär!   Något Emmmalisa också gillade!   Vilmer kom hem vid lunch och vi styrde bilen mot:   Barnen började leka direkt!     På midsommarafton hade Tobbe och Lisa med sig dessa goda kex, verkligen goda, så de fick följa med till Haväng idag!   Vilmer han badar ovasett badtemperatur! : )   Vilket inte Emmalisa gör...       Så härligt...        

Hästarna gick fritt på stranden och ängen!

  Vi provade även Maxis sallader med kycklinggrillspett som var mycket goda! : )  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards