bobos

Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Fredag och Lördag

Av Lena - 20 mars 2010 20:46

På fredagen så fixade jag iordning i vårt sovrum!

Allt är inte klart än, en ramlist runt fönstret och så ska rullgardinen upp, en gammal trästol (som jag inte hittat än), en klädhängare och småsaker till byrån är det som ska fixas.


   


Till jobbet en sväng och sen hämtade jag barnen och körde dem till Farmor och Farfar i Åsum!


Senare kom mitt arbetslag från jobbet.

De börjad med husesyn och såklart var de tvugna att se mitt målarprojekt i sovrummet! : )


   


Här från vänster: Pär, Rolf, Carolin, Gisela och Vivika! : )


Sen började matlagningen! : )

Förrät:

Avocadosoppa med surdegsbröd

Huvuvdrätt:

Fetaost biffar, grekisk sallad, tzastiki och ungsbakad potatis

Efterrätt:

Chokladpannacotta, hallon och glass


Ost och kex

Godis, chips, nötter och snacks.....

    


   

God mat ( så mätta vi eller ialla falla jag) och i trevligt sällskap hade vi så kul, mycket skratt och vin! : )


Jag la mig sent efter att ha diskat och gjort klart!


Lördag!

Fredik och barnen var i Åsum igår kväll, och sen sov barnen över men Fredde kom hem på kvällen.


Farmor och Farfar kom hit med släp och vi fick massor av saker slängda på tippen! SÅ SKÖNT!


Jag och Emmalisa åkte på en liten träff med Bella & Therese och Elin & Karolina hemma hos Therese! En kort träff men så kul! Tjejerna är så söta ihop!


Bella satt fint och åt sin glass....

  


Stod Emmalisa och Elin och "pratade" om klistermärket. 


Lite hopp i sängen blev det....        


När vi gick hem så höll Elin och Emmalisa handen!



Så sött!


(Tack Bella för lånet av napp! Kram Emmalisa!  Mamma är mycket tacksam hon med! ) 


Vi åkte till Elgiganten och mötte upp Fredde, Vilmer och Farmor & Farfar.

Vi köpte ny tvätt maskin och torktumlare och Farmor och Farfar köpte ny diskmaskin.

Allt fanns hemma i lager vilket var vår plan eftersom Farfar hade släpet! Tack snälla Farmor och Farfar för all hjälp!


En tur till Rödaledkiosken för inhandling av lunch! Gott!


Sen åkte jag till stan själv för att fixa present till Morfar och hittade lite annat kul! Dock var jag ju där halv 4 så jag hade ju bara en halv timme på mig! : )



Barnen badade och då kom en klockren Dagens Vilmer-mening:

De satt och badade och Vilmer tog lite vatten i handen och klappade på Emmalisas huvud och sa:

V. Du ska bli fin Emmalisa, det måste du förstå Emmalisa att man får sitta still om man vill bli fin mmm.

Emmalisa var så upptagen av att leka i badet så hon märkte inte ens att Vilmer blötade ner hennes hår!



Fredde började måla nere i tvättstugan, vi vill ju inte sätta in nya maskiner i ett halvfräscht rum! Så ja.. måla mera! : )


__________________________________________________


__________________


Kommentar:

Skrivet av: Cilla

Cilla

Hallå!
Vad är det för fina byxor Emmalisa har på sig?
Sätter in pengarna till dig idag!
Kram
ps: Vill se bilder från sovrummet snart! Du får inte sluta blogga människa! Vad ska jag läsa för blogg då varje dag???






















SVAR:

Hej Cilla! Menar du jeansbyxorna? Det är köpta på Kappahl och är lite baggy med resor längst ner vid foten. Så mjuka och sköna!

Hoppas allt är bra! : )

Kram kram

__________________________________________________




Kommentar:

Skrivet av: Helena D

Ingen bild

Du ser inte alls crap ut, fina bilder och söt flicka. Dina barn är fantastiskt söta också.
Ha det bra!






SVAR:

Hej Helena! Så kul att du tycker barnen är söta men jag, nej var så trött och det var sent men bilderna är snyggt tagna! : ) Du..har tänkt länge nu att skicka bilder till dig, så håll ut...det kommer! : )

Kram kram

__________________________________________________



Kommetar:

Skrivet av: Maria L

Ingen bild

Precis! Bara crap att du ser crap ut! Du är riktigt great på fotona!! :) kramis






SVAR: Hej Maria! Ha ha ha nej la endast ut dem för att de är snyggt tagna! : )


kram kram

 
 
Ingen bild

Maria L

21 mars 2010 14:41

Var får ni all energi ifrån?? Ni är så pyssliga hela tiden!!! Det blir så fint alltihopa också!! Bra jobbat! En annan är glad över att vi orkade städa badrumsskåpen i helgen :)...Kramis

 
Ingen bild

Sandra

21 mars 2010 21:39

Suuuuuperfint blev det i sovrummet!! Kul att fixa och måla och dona.
Kram

 
Ingen bild

Carro

24 mars 2010 19:59

Du var inte den enda som blev mätt i fredags. Än en gång tack för en trevlig kväll. Kram Carro

 
surdegsbröd

surdegsbröd

19 april 2010 23:06

Surdegsbröd är gott.
Förresten, du en intressant blog, så fortsätt skriv ;-)

http://bakrecepten.se/surdegsbrod-recept

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards