bobos

Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Lena - 23 oktober 2008 19:27

Jag har bytat tiden på dagis om torsdagarna till 10 -15! Då hinner jag med en sovmorgon och babycafé på eftermiddagen!


Vilmer sov hos Farmor och Farfar i natt och kom hem på morgonen för att göra sig klar för dagis.


Innan det var babycafé med mammagruppen så gick jag en runda på stan och shoppade lite, Emmalisa somnade direkt jag la henne i vagnen kl. 12.


Halv 2 börjarde baby cafét. Alla i vår grupp kom utom en, roligt att så många kom. Från vänster sitter, Therese med bebis Isabella, bak dem sitter Katarina med bebis Viggo, Marie med bebis Elna, Ann med bebis Måns, Emma med bebis Kristina, Emma C med bebis Sagali. Carolina med bebis Elin kom lite senare.

Det var jättemysigt och kul! Flisan har nog lite Vilmertakter i sig ändå, hon sov igenom hela träffen! Det roliga är att jag nu får höra, du som har erfarenhet hur gjorde du? Ha ha känns som jag inte vet något!!!


Fredrik slutade tidigt och hämtade Vilmer, sen hämtade de oss (mig och Flisan) och sen handlade vi. Klockan var då närmre fyra vilket innebar att när Emmalisa väl vaknar så skulle hon vara vrålhungrig. Men hela handlingen gick bra ända tills vi satte oss i bilen igen. Tur att vi bor nära men Emmalisa skrek och då hördes den snällaste storebror- rösten av alla:

Emmalisa var inte ledsen, få mat när vi kommer hem. Emmalisa titta på grodan, bli glad.

Jag och Fredrik bara log, vilken härlig storebror!

Faktiskt så tystnade Emmalisa och somnade till.

Det märks att hon känner igen Vilmer och hans röst, hon skiner alltid upp när han pratar med henne.


Dagens Vilmer- mening:

Precis innan Vilmer somnar säger han:

V. Mamma, jag tänker på Farfar lite, tror jag.


Nu när barn x 2 sover ska jag koegrafera en dans till hemligt dansjobb!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards