bobos

Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Lena - 30 oktober 2008 21:03

Vilken oktoberdag!!! Det har ju bara öst ner regn!


Flisan kan stå! (hon har ärvt sin mors benmuskler : )

Hade en mysmorgon ( Vilmer ska ju inte vara på dagis förrän 10) med god frukost.

När jag lämnat Vilmer gick jag hem och bytade vagn och fick ta bussen för allt regn in till stan. Där träffade jag Lööw som har höstlov (hon är också lärare). Vi traskade runt i regnet och gjorde våra ärenden och tog en lunch på Ko- San. En Tikka Masala till mig och en Tom till Lööw, mycket gott! (Nu var det länge sedan jag åt där men som gravid var det minst en gång i veckan!).


På kvällen spelar Fredde i Storbandet och jag skulle på  Village (inredningsbutik) på kundkväll med Daniela. Snälla Farmor och Farfar kom och passade barnen. Vad skulle vi gjort utan dem?

De hade köpt fina kläder till Vilmis och en jättesöt dörrstopp till lekrummet. TACK!


Jag hittade inte så jättemycket på Village, en fin ängel, kruka och dörrkrok.

När jag eller vi, Daniela följde med in en stund, kom innanför ytterdörren hörde Vilmer att vi kom. Han for ner och verkade inte för stunden trött.

När Farmor och Farfar sedan gått gick vi (Vilmer och jag, Emmalisa  sov gott i spjälsängen) upp och la oss i Vilmers säng, det tog inte mänga minuter innan de mörka långa ögonfransarna föll ihop.


Kvällens Vilmer - mening:

 Han låg i sängen och drog upp byxbenet och så ville han att jag skulle dra ner det igen:

 V. Dra ner mamma (jag började dra...)ännu mer mamma, mer kan du, ännu mer mamma.

Ha ha byxorna är förkorta och det var så gulligt att Bobo trodde de bara var som de fastnat i knävecket.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards