bobos

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Lena - 12 maj 2009 20:29

Ja, nästan i allafall! Brukar städa och tvätta, och tvättat blev det idag! Vilmer drog fram alla spel och pussel och alla Emmalisas leksaker så det såg ut som ett bombnedslag! Dock efter kvällsmaten hjäptes vi åt att städa fint här igen!


På förmiddagen tvättade jag ja och Vilmer lekte med Emmalisa eller jag ska skriva de lekte med varandra! Vilmer körde Emmalisa i sin dockvagn efter att han tröttnat på att hon inte går så fort med sin gåvagn! Emmalisa var lika förtjust att gå efter vagnen som att bli runtkörd av Vilmer i sin vagn!


Rödmyran (dagis) ringde och sa att det blir utflykt imorgon!(de var bussplatser kvar och så fick Rödmyrorna följa med!) De ville bara säga detta så vi skulle försöka vara där 9 när bussen gick, inte för att du inte burkar komma i tid men bara så att Vilmer kommer med, sa fröken som ringde! Hi hi... fattar vinken! : ) Bra att de ringer tycker jag!


Till lunch idag lagade jag pasta, kyckling och grönsaker så Emmalisa fick något annat än burkmat, men tack gode gud att de finns! : )


Vi gick till stan för att köpa frukt, påvägen dit träffade vi en tjej som bor här vid oss som snart ska ha sitt andra barn! Så många frågor och snack kring det blev det! Blir avis när jag tänker på själva förlossningen, men inte på tiden där efter. För mig tog det nästa kanske 1 månand eller 2 att komma i takt och rutiner och bli trygg i rollen som tvåbarnsmamma! Men det är ju olika för alla!


Påvägen hem träffade vi Therese och Bella och frågade dem om de ville följa med hem en stund och det ville de! Nice!


Så vi satt här på baksidan och njöt lite av solen och barnen lekte i sandlådan och gungade lite!


Vi var ute länge ända tills vi skulle äta kvällsmat!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards