bobos

Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Lena - 30 maj 2009 23:48

Idag bar det av till Skånes djurpark! Vi blev hämtade kvart i nio! Och vi ställde klockan och var ute i god tid idag! : )

Farmor, Farfar, Tilde, Henke, Jennie, Tilde och vi var det som åkte!

En jättemysig dag med massor av djur! Ja, alla såg vi inte! Trist att vi inte såg räven, vargen och några andra djur men jättekul alla de djur vi såg!

Det började med att vi såg små söta marsvin, jag hade ett marsvin när jag var liten som hette Hubbe! Och där var ett litet litet som jag tyckte liknade honom! : )

Vi såg sälmatning och trötta grisar!

Farmor hade gjort en jättegod lunch till oss och jag fixade mat till Vilmer och Tilde!

Höjpunkten (för mig iallafall) var att se björnungarna! Så söta! fast vildkattsungarna var ju med jättejättesöta!

Vi stod i kö 20 minuter för att v ilmer och Tilde skulle rida ponny, men när de kom fram ville ingen av dem rida! he he


Eftersom Emmalisa satt mest i vagnen och jag tänkte att de små stunder hon är av vagnen får hon stå (vilket hon älskar!) så hon fick låna Vilmers skor han hade när han skulle lära sig gå! De funkade perfekt!

Så efter att ha sett alla djur, ätit god lunch, fika och glass bar det av till affären där barnen fick välja varsin grej av Farmor och Farfar! Tack snälla för allt! : )

En helt underbar dag i Skånes fina djurpark!

Innan vi åkte hem tog vi en tur inom City Grossiten i Höör, vilket var sådär, men vi var ju ändå där så ja man vet ju aldrig!


På kvällen kom Therese hit med godis, fast jag hade en hel hink (har fyllt på den eftersom det har försvunnit lite då och då : ). Vi kollade på Robinsson och sen på filmen allt flyter!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards