bobos

Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Lena - 20 maj 2009 21:44

Efter att ha lämnat Vilmer handlade jag på Maxi, toppen att kunna handla en förmiddag när det är ganska så folktomt! Ikväll ska jag göra en paj, och jag bad Fredde messa (han var hemma) recepetet på pajdegen vilket han gjorde! Toppen! Det enda var att när jag väl kommit in på Maxi och var inne så kom jag på att jag la mobilen i bilen! Oh no! Så mitt minne fick försöka komma ihåg vad jag själv läst när jag hittade receptet på nätet igår! Och tänk... att allt kom med som behövdes!


Väl hemma så städade jag ovanvåningen och bytade lakan i alla 5 sängarna! (emmalisa har ju 2!)

Idag blev det inte Barbacka med mammagruppen, utan Lööw hade studiedag (hon är också lärare) och efter att hon vaccinerat Ingo (deras hund) kom hon hit på scones! Det bästa var att Lööw hade med sig hemmagjord rabarbermarmelad (som ni förstår är Lööw mycket mer huslig är jag i köket! hi hi) som var så god till min scones! Mums!!!


Farmor hämtade Vilmer och de hade en liten mystur på stan! Det var härligt att mellan tvättningarna bara sitta i soffan och läsa tidningen ostört! : )

Sen kom Vilmer och Farmor och de hade gjort en massa roliga saker!

Vilmer fick en ambulans till briotågbanan och Emmalisa fick en söt lite docka! Tack snälla!


Jag gjorde en broccoli, potatis och kycklingpaj med dinkelmjöl och linfrö! Det blev bra, gott att äta riktigt kvällmat idag! : )


Nu vill jag ju filma Emmalisa när hon gör en massa saker! Ikväll började hon gå längs bordet! : )

Så jag börjde kolla igen vad vi hade på vår inspelingsbaraDVD och gamla band till filmkameran. ÅH.. så söt Vilmer var, och så tjock och så tyst jämfört med Emmalisa! Så kul att se! DÅ kände jag att nu vill jag trycka på pausknappen! Går det så fort vill jag verkligen pausa! Just nu händer det så mycket med Emmalisa och vips är hon 3½ hon med! : )


Idag ville inte Vilmer vara med på något kort, då sa han Dagens Vilmer-mening:

V. Nej, mamma jag ville inte! Nu får vi försöka vara lite lugna!


Ha ha ..

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards