bobos

Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Lena - 2 juli 2009 22:50

Idag så var vi på stan lite, Fredde klippte sig och jag köpte bikin! (som jag nog ska byta, hade tagit en först, sen bytade jag till den jag har nu och nu tror jag att jag vill ha den jag tog först! Ja, jag är jättevelig!  Får se imorgon hur det känns då!)


På eftermiddagen så åkte vi till stranden i Åhus! Vi åkte till Revhaken där det blåste och var mycket alger, sen åkte vi till en ny för oss, där vi stannade även om det inte gick att bada! Vilmer lekte vid strandkanten och älskade det! Emmalisa var ju helt förälskad i sanden! Hon kunde inte få nog av den varken med händer eller fötter! Precis innan vi åkte la hon sig i armhävningsposition och öppnade munnen och ut med tungan och sen ner med hela ansiktet i sanden! Ha ha ha... jag skrattade och hon spottade och var inte så nöjd men inte ledsen heller! Måste ju testa....


Sen bar det av till Ottos glassbar! Där vi träffade en från Vilmers mammagrupp som var höggravid! Så fint så fint! Kul att ses! Barnen har ju blivit så stora!

Stora ja... glassarna är ju stora och Vilmers 1 kula-glass varade nästan en timme! Han åt och åt och tittade på alla andra som åt glass!


Vi gick ner till bryggan i Åhus och där kunde man ju bada... så dit åker vi nästa gång! : )

Vilmer och jag badade fötterna och det var så skönt! Hade vi orkat gå och hämta badkläderna i bilen så kanske vi hade tagit ett kvällsdopp...


Dagens klockrena Vilmer-mening:

I Åhus finns det vägbulor (farthinder) och när vi åkte över med lite fart så guppade hela bilen och Vilmer säger med rätt betoning:


V. Oh, Herregud vad gjorde vi nu?


Det gick absolut inte att hålla sig...


När vi kom hem var Vilmer så trött att han inte hann duscha innan det var dax för sängen!


Emmalisa testade att äta lite själv och ja... det lilla som kom i munnen var ju bra! Sen duschade jag hela kittet, stolen med Emmalisa i!

Emmalisa är jätteduktig på att stå själv... hon släpper nu själv och vill stå lite! Dock så böjer hon gärna på knäna för att få balans... : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards