bobos

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Lena - 14 juli 2009 21:05

Idag så var det ju jättefint väder på morgonen! Therese , Karolina och  jag skulle träffas i Tivoliparken med våra barn! Vilmer var duktig som cyklade men hade mycket spring i benen! Vi tog ju koftor och långärmade tröjor när vi gick till stan, det var ju alldelse för varmt! Vi vuxna tog en chicken wrap på House of bagel och Vilmer fick ett Happy Meal! Där emellan dessa två ställen tog Vilmer av sin långärmade tröja..  forts. följer.


Vi gick och till Tivoliparken, Amanda var också med, men hade inte alls så mycket spring  som Vilmer hade i sina ben! Tur att det finns så mycket gräs i Tivoliparken! : ) Vi satt på filtar nära lekplatsen så Vilmer kunde leka där! Det funkade jättebra! : )


Efter en god lunch så gick vi uppåt stan och åt en glass! Då kom jag på... vart la jag Vilmers tröja??

Ah, pust, meck! ... ja, vi gick tillbaka till House of Bagels för att se om vi tappat den där, men det hade vi inte!

Vi gick ner samma väg vi gått innan till Tivoliparken och där precis vid parkeringen längs parken låg den! Yeah... !

Det blev jättevarmt och Vilmer lekte lite till i parken innan vi gick hem för att bada i poolen! Men vi först stannade vi på en bro och kastad lite sten i vattnet, sen på affären för att köpa det sista till kvällsmaten och sen träffade vi några vi kände så vi pratade en stund!

SEN börjde det åska, knalla och sen kom regnet! Ja, jag sprang och Vilmer cyklade så fort vi båda kunde! Hela långa långa långa Prästallén och tillslut var vi hemma! Inget bad i poolen behövdes! : )

Vi åt mellanmål och Emmalisa fick smaka nektarin och hon ÄLSKADE det! Vilmer var tokig i vattenmelon (och fortfarande är!) och Nektarin är nog vad Emmalisa är tokig i!


Vi åt god wok med Terriaki och då kom Vilmers första dagens Vilmer-mening:

Jag tog mer mat och undrade om Vilmer ville ha mer, han svarade:

V. Ja, tack snälla mamma det var jättegott!


Efter maten så lekte Emmalisa och Vilmer i nästa en timme! Jag har svaret nu varför Emmalisa har blivit smalare.... Vilmer åkte runt på sin moppen och Emmalisa kryper superfort efter runt runt i huset!


Emmalisa tror ju hon kan gå emellanåt och råkade trilla på Vilmers pall, slog sig på munnen. Då kom andra Dagens Vilmer-mening:

Jag satt med Emmalisa i knät i soffan och Vilmer kom fram och sa:


V. Så ja, Emmalisa det blir bättre sen! (han klappade henne på huvudet när han sa det!)


Ja den sista gulliga Vilmer sa var vi låg i hans säng och han skulle sova då kom trejde Dagens Vilmer-mening:

V. Mamma, jag somnar nu, jag vill det, jag vill sova nu!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards