bobos

Alla inlägg den 24 april 2010

Av Lena - 24 april 2010 21:04

Fredag!

Sovmorgon! : )


Emmalisa är så kramig av sig, idag var det Vilmer som hon riktat in sig på!


Nu kommer jag och vill kramas....

 

Vilmer tycker också det är mysigt!

    


Ha ha..tänk tillbaka på mellanstadiedisco! : ) Sista tryckaren!


Efter jobbet idag så var det personalfest!

Mitt arbetslag hade ordnat en studentsittning! : )


Välkomstdrink!

  

Finaste glasen!


Godaste studentmaten!

   Lyxigaste dukningen!

  


Festen som vårt arbetslag ordnade blev jättelyckad! Tycker vi iallafall! : ) hi hi nästa alla dansade och sjöng! : ) Och många skratt blev det!



Lördag!

En tur på stan i det underbara vädret!

Jag brukar inte lägga ut saker jag handlar, men vissa saker man handlar blir man lite mer glad över än andra....


Denna superfina lilla låda med flaskor:

  


Som ska få stå i fönstret i köket:


  


Ska hitta fina korkar och sätta i eller blåa blommor! : )


Även hittade jag ett par skor ( ja, jag är galen i skor! : ) till Emmalisa som jag spanat in sen februari då katalogen kom....


Så söta...och så luktar de jordgubb! : )


Godis är något av det bästa Vilmer vet...

  


Jag bad Vilmer säga godis...


GOOOOO....

  



IIIIIIIIISSSSSS!

  

På eftermiddagen körde vi hem till Gisela (min mentorskollega) och Nisse och hunden Simba! Jag hade såklart missat att öppethus var mellan 11 och 2, vi kom vid halv 3! Men turen i oturen så fick vi fika och kunde sitta ner och prata och mysa i solen! Det hade vi inte kunnat göra om det hade varit öppet hus! : )


Vilmer lekte med Simba och Emmalisa sprang med...

     


Nisse ger bollen till Vilmer:

   


Så mysigt att sitta i solen...det var riktigt varmt!

  



Gisela visar och berättar om bröden!

      

Helt otroligt goda bröd!



Vi var ute och körde en sväng och när vi körde förbi Åsum körde vi inom Farmor och Farfar!

    


Vi kunde inte hålla oss..utan var tvunga att fika på de goda bröden!


Kolla in detta kortet på Farmor när hon var liten....

  

Så söt, och både ögonen och munnen är väldigt likt Emmalisas tycker jag! Jag tycker även att Fredriks lillebror Henrik är jättelik Farmor på ögonen och munnen! : )


Emmalisa har idag haft samma blöja hela dagen, hon har gått på toa! Så duktig!

Det är hon själv som håller sig! : )


Idag var första gången Emmalisa bad om att få något som hon inte såg. Hon satt och lekte med lego och så sa hon:

E. Ha äppe (äpple).


Dagens Vilmer-mening:

När vi var inne i stan så sa jag till Vilmer:

J. Vi går in och bokar en klipptid till dig.

V. Jag vill inte klippa mig idag, jag vill klippa mig på torsdag.

Vi går in och när frisören kollar kalendern frågar hon om vi kan på torsdag!

: ) Och det kunde vi! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards