bobos

Alla inlägg den 10 april 2010

Av Lena - 10 april 2010 18:52

Idag var det  max vårkänsla är vi vaknade! Så skönt att få sov idag eftesom vi var uppe tidigt igår! Idag vaknade Vilmer 9 och kom in och väckte oss! : )'


Jag körde och köpte frallor och så åt vi alla en riktig helgfrulle!


Sen tog jag av Vilmers stödhjul!

  


Freddes städade altanen och barnen lekte här ute!

  

Så skönt att vi fick gjort så mycket som vi fick förra året i trädgården!


När stödhjulen var av så var det bara att testa!

  

Jag förklarar för Vilmer att man måste trampa hela tiden utan stödhjul och titta framåt!

Och faktikt en liten bit kunde Vilmer cykla helt själv och utan hjälm! JAG VET!

  

Såklart fick Emmalisa också cykla!

  

Överlycklig!


Vi får köra och hämta hem trehjuligen som vi har ställt i Åsum så hon får cykla!


Fredde förklarar att man måste sätta ner fötterna när man känner att cyklen välter.

  

Vilmer tyckte det var jättekul, vilket vi också tyckte! Men våra ryggar tyckte inte det var så kul, så vi funderar på att köpa ett sådant handtag! Någon som vet var man hittar sådana?


Lunchen åts ute på Vilmers önskan!

  

Jag och Vilmer åkte in till stan och köpte baddräkt till Emmalisa,  köpt vantar, örhänge och fula fula fula foppaskor! Jag gillar inte den skon! Men den är super här henma ut och in från trädgården! Detta var Vilmers tredje par och de han fick idag var de minst fula! De var bilen Blixten från filmen Cars. Emmalisas var absolut de fulaste jag sett, vita  och sen bara en massa olika färger, men de var de enda som fanns så små storlekar och sen tänkte jag hon ska ju bara ha dem här hemma i trädgården! Vi köpte även sladdar så vi kan koppla datorn till tv:n där uppe! Ha ha....i-lands problem! Vill/ orkar inte ta ut de sladdarna vi har här nere till tv:n och datorn! : p



Så baddräkt och sommartofflor och sen köpte jag och Vilmer GB glass med oss hem fast det just då regnade lite i den kalla luften! Sommar kom!

Ja när vi kom hem så fikade vi lite mellis och glass och sen väckte vi Emmalisa som då nästan sovit i 3 timmar! : )


I Vilmers Påskägg från Farmor och Farfar låg:

  

Så kul! (såklart ska det ju var 10/4)


Vilmer var jätte förväntasfull och glad för detta! : )


Emmalisa var själv hemma... då ville hon:

Dansa till Pippi!

    

He he..hon kan slutklämmen på sångmeningarna!


Jag tog på henne baddräkten för och se om den passade och sen vill hon testa springa i den!


Klara....färdiga....GÅ!  

  

Springer för fulla muggar!


  

Framme!

Jag tycker Emmalisa verkligen ser stor ut...eller är det i mitt huvud som jag tror hon är en liten bebis fortfarande! : )


Emmalisa gillade sin baddräkt!


Dagens Vilmer-mening:

Jag har lovat Vilmer att när han har lärt sig cykla ( jag har också sagt att han inte ens är 4½ än så han behöver inte ha någon brådska, men hoppas han fixar det  i sommar) ska han få välja vad han vill inne på leksaksaffären.

När vi var i sta,n han och jag så gick vi in i leksaksaffären och så hittade han en jättebåt i lego (dyr som attans...får nog börja spara nu he he..nej jag bara skoja) och så säger han såhär:

V. Denna vill jag ha mamma.

J. Ok, vad bra då vet i det då får vi hem och träna och träna!

V. Får jag den idag?

J. Nej, när du lärt dig cykla.

V. Men jag cyklade ju själv idag!


Ha ha..ja, han gjorde ju det! Men... fick förklara för honom!


Fredde tog en bild på Emmalisa när hon ville ha hjälp att bygga lego!

  

Underbara lillasyster!

Av Lena - 10 april 2010 18:14

Idag var det  max vårkänsla är vi vaknade! Så skönt att få sova idag eftesom vi var uppe tidigt igår! Idag vaknade Vilmer 9 och kom in och väckte oss! : )'


Jag körde och köpte frallor och så åt vi alla en riktig helgfrulle!


Sen tog jag av Vilmers stödhjul!

  


Freddes städade altanen och barnen lekte här ute!

  

Så skönt att vi fick gjort så mycket som vi fick förra året i trädgården!


När stödhjulen var av så var det bara att testa!

  

Jag förklarar för Vilmer att man måste trampa hela tiden utan stödhjul och titta framåt!

Och faktikt en liten bit kunde Vilmer cykla helt själ och utan hjälm! JAG VET!

  

Såklart fick Emmalisa också cykla!

  

Överlycklig!


Vi får köra och hämta hem trehjuligen som vi har ställt i Åsum så hon får cykla!


Fredde förklarar att man måste sätta ner fötterna när man känner att cyklen välter.

  

Vilmer tyckte det var jättekul, vilket vi också tyckte! Men våra ryggar tyckte inte det var så kul, så vi funderar på att köpa ett sådant handtag! Någon som vet var man hittar sådana?


Lunchen åts ute på Vilmers önskan!

  

Jag och Vilmer åkte in till stan och köpte baddräkt till Emmalisa,  köpt vantar, örhänge och fula fula fula foppaskor! Jag gillar inte den skon! Men den är super här henma ut och in från trädgården! Detta var Vilmers tredje par och de han fick idag var de minst fula! De var bilen Blixten från filmen Cars. Emmalisas var absolut de fulaste jag sett, vita  och sen bara en massa olika färger, men de var de enda som fanns så små storlekar och sen tänkte jag hon ska ju bara ha dem här hemma i trädgården! Vi köpte även sladdar så vi kan koppla datorn till tv:n där uppe! Ha ha....i-lands problem! Vill/ orkar inte ta ut de sladdarna vi har här nere till tv:n och datorn! : p



Så baddräkt och sommartofflor och sen köpte jag och Vilmer GB glass med oss hem fast det just då regnade lite i den kalla luften! Sommar kom!

Ja när vi kom hem så fikade vi lite mellis och glass och sen väckte vi Emmalisa så då nästan sovit i 3 timmar! : )


I Vilmers Påskägg från Farmor och Farfar låg:

  

Så kul! (såklart ska det ju var 10/4)


Vilmer var jätte förväntasfull och glad för detta! : )


Emmalisa var själv hemma... då ville hon:

Dansa till Pippi!

    

He he..hon kan slutklämmen på sångmeningarna!


Jag tog på henne baddräkten för och se om den passade och sen vill hon testa springa i den!


Klara....färdiga....GÅ!  

  

Springer för fulla muggar!


  

Framme!

Jag tycker Emmalisa verkligen ser stor ut...eller är det i mitt huvud som jag tror hon är en liten bebis fortfarande! : )


Emmalisa gillade sin baddräkt!


Dagens Vilmer-mening:

Jag har lovat Vilmer att när han har lärt sig cykla ( jag har också sagt att han inte ens är 2½ än så han behöver inte ha någon brådska) ska han få välja vad han vill inne på leksaksaffären.

När vi var i stan han och jag så gick vi in i leksaksaffären och så hittade han en jättebåt i lego (dyr som attans...får nog börja spara nu he he..nej jag bara skoja) och så säger han såhär:

V. Denna vill jag ha mamma.

J. Ok, vad bra då vet i det då får vi hem och träna och träna!

V. Får jag den idag?

J. Nej, när du lärt dig cykla.

V. Men jag cyklade ju själv idag!


Ha ha..ja, han gjorde ju det! Men... fick förklar för honom!


Fredde tog en bild på Emmalisa när hon ville ha hjälp att bygga lego!




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards