bobos

Alla inlägg den 2 april 2010

Av Lena - 2 april 2010 21:52


He he...man skulle kunna säga att man kan dela upp dagen i tre delar!


Del 1.

Vi var i Tivoliparken med Adde, Ella och Daniela! Superkul! Tilde och Henke kom förbi!

Så härligt att var ute i solen efter alla sjukdagar hemma och inne!

  Alltid poppis att gunga!  

Storebror puttar fart på lillasyster!


Del 2.

När vi körde från parken tänkte jag att vi skulle handla. Klockan var nästan 1 och det var lunch och sov tid för Emmalisa! Vilmer klara sig på ett helt annat sätt än Emmalisa!

Inne på Maxi ville Vilmer ha en liten vagn och jag hade inte några mynt, då kom en annan mamma fram och gav mig en sådan plastmaxipeng så..... ja det var bara att tacka och ta emot! : )

Tyvärr ville ju inte Emmalisa sitta i vagnen och jag gjorde misstaget att ta upp henne och då ville hon ju köra Vilmers vagn!

Ja, hela Maxi hörde att hon var där det vill jag lova! Jag är inte en person som kan ignorera mitt eget barnskrik! Det är skönt för de föräldrar som kan, men efter en 5- 10 minuter så tog jag beslutet att vi får lämna vagnarna och köra hem med Emmalisa! Ah... Vilmer är så duktig och följde med ut och sedan med tillbaka igen då vi kunde handla i lugn och ro!

Så ja.... maxihandlingen tog lite längre tid än vanligt på LÅNGFREDAGEN! ha ha

Emmalisa burkar aldrig bli sådan annars, hon var väl på gränsen till övertrött....


Del 3.

Bakning!

Idag har jag bakat i två timmar och barnen har lekt själva i nästan två timmar! HELT FANTASTISKT SKÖNT! Vilmer hjälpte till med vaniljabullarna bara!   Emmalisa åt inte en, inte två....utan många skorpor!

  Vilmers vanljbullar!  

Kärleksmums!

Vilmer undrade om jag skulle dela kakan i två delar? Jag undrade varför just två? Vilmer svarade med att då blev det ju en bit till han och en till Emmalisa! : )


  Det är bra att ha en bror att titta på, vet inte om det beror på det men Emmalisa håller rätt i pennan!  

Bus och mys på golvet! : )


Som om det inte räckte med allt bak, vi gjorde hemmagjord pizza till kvällsmat! Ja, ibland blir den sådär och ibland blir den supergod! Vi hade ju pizzasallad kvar från veckans inköp av pizza så idag smakade pizzan extra gott! Vilmer åt nästan lika mycket som jag! Han har ju inte ätit så bra nu när han varit sjukt! Bra bra!


Detta är en 4-årig! b Dagens Vilmer-meningar:

När vi borstar tänderna:

V. Mamma, jag är inte trött, så jag behöver nog inte lägga mig.

J.Jo, du blir trött när vi läst sagan och släckt lampan! (Hoppas verkligen på det jag själv säger!)


När vi går upp för trappan:

V. Jag känner mig inte alls trött mamma!

J. Jodå vänta och se.


När vi läst sagan:

V. Nej, mamma jag är inte alls trött.

J. Nu lägger sig Emmalisa i sin säng (hon ligger i Vilmers under sagan) och jag ska släcka lampan....


När lampan är släckt (rutiner rutiner rutiner!)så sjunger vi två sånger. En som Vilmer väjer och en som Emmalisa väljer. Idag ville Vilmer att Emmalisa skulle välja först. Hon väljer alltid Lille katt.

Så vi sjöng alla tre:

Lille katt, lille katt, lille söte kaaaata, vet du att, vet du att.... sen var det bara jag och Emmalisa som sjöng: det är mörkt om naaaattaaa! Då sov Vilmer!


YOU JUST GOTTA LOVE A FOUR YEARS OLD!!!!!


Emmafisen däremot låg och pillade på fliten alldeles blixtstilla i sängen i exkat 38 minuter! Pust och stön... man kämpar kan jag säga i mörket för att inte somna!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards