bobos

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Lena - 15 april 2010 20:22

Vilket vårväder vi har! Man blir så glad och pigg av det! : )


Jag kan inte fatta att det är mitten på april nu! Galet!


Efter jag hämtat på dagis var det ännu en tur till Maxi! Pratade med en kollega om tonfiskmackor och blev så sugen på det, men Vilmer ville så gärna ha pastahjul (nya favoriten) och hemmagjorde köttbullar! Så mina  goda tonfiskröramackor får vänta.... (inte så länge!)


Utanför Maxi satt det tjejer från scouterna och sålde majblommor! Såklart köpte vi! (gammal scout som jag är! : )

Villmer ville så gärna ha sin på sig och han visste att man skulle ha de på kragen på jackan. Han blev dock tveksam när han insåg att nålen skulle vara "fri". Han är precis som jag rädd för nålar! : )


  


När vi kom hem var vi ute en stund på baksidan och lekte! Efter en timme när jag precis skulle gå in och börja med maten stack Vilmer sig på en tagg på häcken! AH... både jag och Fredde har gjort det och det är riktgit stora och vassa taggar! Stackars liten...


Medans jag gjorde mat så var barnen såhär trötta!

  


När det var dags att sov var Vilmer som piggast!

  


Dagens Emmalisa-ord:

Vilmer trampade fel på listen och satte sig ner och jämrade sig då sa tittade Emmalisa på mig och sa:

E. Mimmo (Vilmer) ont, amla (ramla).


Sen gick hon fram och klappade honom på ryggen (dock uppskattades inte det alls av Vilmer, men det såg så sött ut!).



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards