bobos

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Lena - 3 oktober 2009 21:39

Vilket höstväder! Direkt efter frukosten åkte jag och Vilmer till badhuset! (Han pratar så ofta om rutschkanan) Så vi var där vid halv 11 och badade tills vi var som russin! Vi var ju i olika pooler och det är så kul för Vilmer ser ingen mer än mig när vi badar, men det var massor av barn som ropade Vilmer, Vilmer! Det var många barn från dagis som där och badade! Dock stannade INGEN så länge som vi, fast Vilmer är ganska så smal och var blå om läpparna ville han aldrig gå upp!

  

Vilmer var jätteduktig i badhuset! Här tar han på sig strumpor och skor!


Vi var en snabbsväng i stan (usch vad det regnade) och sen handlade vi på Maxi.


På eftermiddagen var Fredde ute och kantsatte i ovändret och jag fixade med all tvätt! Vilmer åt godis och tittade på Madicken och Emmalisa lekte med Vilmer skor.

Emmalisa älskar även att stå upp på diskbänken och heja på bilarna:


  

Busfrö!


På kvällen så var vi bjudna till Sofie, Filip och Maja!


  

Mysig och mycket god middag! (Tyvärr blev bilden dålig! )


  

Söta Maja!


Vilmer och Maja lekte verkligen superbra ihop!

  

Vilmer och Maja busar med Sofie!


  

Alltid kul att hoppa i soffan!

  

Emmalisa drack lite kaffe!


Som alltid när jag varit hos Sofie får jag massor av idéer och tankar kring inredning! : )


Dagens Vilmer-mening:

Maja och Vilmer dansade och tillslut sa Vilmer:


V. Måste vi dansa hela tiden?


: )


Av Lena - 3 oktober 2009 21:26

Idag är ju verkligen guld på morgonen när vi bara myser och leker innan jag ska jobba och barnen ska på dagis!

  

Tur att vi köpte två fotöljer! : )


Vilmer ville också ha fina pippilotter när Emmalisa har det!


  

Två små raketer! : )


Sen cyklade vi till dagis och jag hann snabbt upp på stan och fixa de sista presenterna till Farmor som fyller år idag!


Hade mina tre lektioner och de går ju så fort när dagen är så kort!

Hämtade barnen på dagis och ritade med Vilmer när vi kom hem! Han ritade Farmor och så skrev han sitt namn till Farmor!


Vi gjorde oss fina och Vilmer lyckades ta ett kort på mig:

  

När Fredde kom hem från jobbet så åkte till Åsum för att gratta Farmor.


  


Emmalisa fick hålla ett paket ( som hon inte ville släppa taget om! ) till Farmor.


Efter paketöppningen så åt vi god mat!


  Vilmer vill gärna ta själv!  

God mat och gott vin!

 

Födelsedagsbarnet! : )

Farfar och Emmalisa! 

Barnen somnade direkt när vi satte oss i bilen! Tilde och Vilmer hade ju busat hela kvällen och Emmalisa var ju med på ett litet hörn! Vilmer sa dock till Emmalisa precis när vi kom dit att han och Tilde ville vara själva och att hon inte fick vara med.


Dagens Vilmer-mening: När vi cyklade hem frånd dagis var vår granne där och hon har tvillingar på 2½ år och när hon stod i grinden ut från dagis hade glömt gympaskorna inne på dagis. Jag sa att jag väntar här så kunde hon snabbt själv springa in. När hon hade gått frågade Vilmer:

V. Vad heter det.

J. Jag svarade vad det heter.

V. Får jag klappa dem?

Hi hi!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards