bobos

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Lena - 9 oktober 2009 20:40

En fin, skön, lugn och mysig förmiddag med barnen! Emmalisa gick runt och hennes humör var på topp!

  

Hon älskar att ha ett litet bestik och sen en mugg eller litet glas som hon rör och rör och sen smackar hon när hon låtsas äta! : )


Vilmer var trött och satt och mös i soffan till Emil! (han verkligen älskar Astrids alla sagor!)


  


Jag vek lite tvätt och Emmalisa började träna att klä på sig kläder själv! Här har hon lyckats få på sig en klänning!


  


Gissa om hon var nöjd? Jag fick INTE ta av den! : )


När Emmalisa börjde på dagis fick vi ett papper man kunde sätt kort på familjen. Detta papper kommer att hänga på dagis så Emmalisa kan gå och titta på det. Ja, som sagt vi fick det för nästan två månader sen och idag gjorde det! (bara för att jag hittade pappert när jag städade! )


Framsidan:

  


På baksida är Farmor, Farfar, Morfar och Mormor! : )
(Tror ni jag kom ihåg att lämna det? Nej, det ligger fortfarande i min väska! På måndag! : )


När vi cyklade till dagis somande Emmalisa på cykeln och jag var ju tvungen att lägga henne på gräset när jag skulle låsa Vilmers cykel!


  

Helt utslagen efter allt bus på förmiddagen!


Vilmers dagis var ute och lekte så han sprang direkt iväg till dem!


En kort dag på jobbet men mycket att göra! : )

Fick en bästa kommentaren av alla idag. Jag visste inte att Vuxenskolan hade våra hemskunskapskök på fredagarna. Jag brukar vanligtvis vara i en annan byggnad, men idag så hade jag bokat datasalen till åttorna!

Ja, i allafall så kom äldre damer, runt 80 kanske med käpp och allt. Jag gick fram till dem (efter som ja, vi är en högstadie skola, föräldrar kanske syns här ibland men inte denna generationen som nu kom i dörren) och frågade om jag kunde hjälpa dem. Men nej, de behövde ingen hjälp.

Jag gick och kollade mina elever som satt på lite olika ställen vid datorer och när jag för andra gången ser dessa två damer irra runt och (eller ja, de är ju inte så snabba med de såg vilse ut! : ) Frågade jag igen, vem söker ni, vart ska ni? Då en av dessa damer ler och säger: Jag är orolig för dig. Jag frågade henne vad hon sa och hon upprepade samma mening och jag frågade henne varför då? Jag är rädd att de ska slå dig!

Ha haha.. ja, min kära nia satt utanför bibblan och de var lite högljudda (fredag eftermiddag och de skulle skriva mekanik och elektronik prov sista timmen med mig så de var ganska taggade!)


Visst är det sjukt att vissa äldre har den uppfattningen om ungdommar? Just denna nia är så himla go och så trevlig därför blev ju detta jättekomiskt! Stackars 9C, ni är jättehärliga, fortsätt vara det! : )


Fredde hämtade på dagis och när jag slutade stack jag till stan för att köpa strumpbyxor och för att kolla in om det fanns något snyggt att ta på sig imorgon på Caroline och Linas trettioårsfest! Den är i malmö och jag ska lyxa till det med att sova på hotell! Hoppas man kan njuta av frullen! : )


När jag kom hem så bakade Fredde och Vilmer!

  

Fredde gjorde den goda blåbärspajen, medans Vilmer gör "sin" tacos här! : )


Jag skjutsade Fredde till Hässlholm, personlafest! : )

Pälsade på barnen, kolla in vår lilla Fröken Söt:

  







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards