bobos

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Lena - 8 oktober 2009 20:45

Ah...ännu en mycket mycket trött morgon! Jag var ganska sen upp och barnen väckte vi tjugo över 7! Ah.. det är helt galet att de är så trötta och vi ska ju vara på dagis kvart i åtta, men så blev det ju inte idag! Nej, snarare lite efter åtta! : )

Dock funkde det jättebra fast barnen var mer sovande än vakna!


Idag har nog varit en av de mest händelserika dagarna på jobbet!!! Jag gillar mitt jobb jättemycket och tycker om när det händer saker! Men idag har verkligen allt hänt på en och samma gång! : )

Men allt ordnar sig och ja, det är ju det som gör jobbet kul! : )


Hämtade barnen på dagis och cyklade hem! Lagade mat, idag en pastagratäng med tomat och parmesanost! Vilmer har nog aldrig fråga om maten var klar så många gånger som idag! Barnen fick tjuvstarta och äta pasta och majs medans jag lagade maten! De åt och åt och när den "riktiga" maten var klar åt de båda flera portioner! Känns tacksamt när man tycker att man lagar mat åt dem! : )


Precis när vi var klara med maten kom Tilde och Jennie en stund! Tilde skulle hämta overall och vinterjacka med byxor (Vilmers). Såklart blev det lek också! Hela Tilde sken upp när Jennie sa ok, en lite stund kan vi stanna! : )


Dagens Vilmer-mening 1: När Jennie och Tilde var ute på trappan och påväg hem så sprang Vilmer från lekrummet och sa:

V. Jennie jennie! Det är något jag vill säga dig! Jennie!

Jennie: Ja.

V. Du, snart ska jag börja skolan!


Ha ha.. älskar när Vilmer brilljerar med sådan viktiga saker i sista stunden! : )


Den andra Dagens Vilmer-mening:

När Vilmer låg i sängen sa han:

V. Mamma jag somnar inte, jag är ju bara glad!


: )


Har inte tagit en enda bild idag men lägger in bilder ifrån i somras när det var varmt och skönt!


  

Mys mys mys!


  


Skönt i solen!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards