bobos

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Stan, Lööw och Tilde!

Av Lena - 30 oktober 2009 21:42

Idag efter frukosten så blev det en tur till stan! Hittade många bra saker, några nödvändiga som Mössa och täckvantar till Emmlisa. Såklart blev det polarns! De är oslagbara på ytterkläder tycker jag! En superfin klänning med strumpbyxor till fick Emmalisa och Vilmer fick en fin skojorta med slips till! : ) (Kalas på gång ju! Ja, jag har kommit på några önskningar! : )


Var på jakt efter en fin åkpåse till Emmalisa, men de gjorde om på Toddler och allt var upp och ner så det blev inte någon idag!


På lunchen så kom Vilmer på att han ville mata Emmalisa till hennes stora glädje! : )

  




Då kom Dagens Vilmer-mening:

Han matade henne och pratade med henne hela tiden och gav henne dricka och sen när hon druckit så sa han:

V. Nej minsann Emmalisa nu får det vara slut på drickan, nu får du ta och ta lite mat här också,annars får du inte mer dricka.


Hrm... något av allt det vi säger till Vilmer fastar! : )


Efter lunchen slängde jag och Vilmer ihop en äppelsmulpaj vi hade till fikan när Lööw kom och hälsa på oss! Nu är hon ganska maxad runt magen! : ) Bara veckor kvar tills bebis kommer ut! : )


  


Både Vilmer och Emmalisa är så förtjusta i vaniljsåsen! : )


Senare på kvällen kom Tilde och Henke till båda våra barns stora glädje! : )

Lek och lek och bus!

  


Vi betällde pizza och fick det hemkört till dörren! So NICE!


Lite kul att jag och Henke stod i dörren med tre småbarn springdes runt oss... inte för att det spelar någon roll och jag tror pizzabudet inte alls bryr sig men ändå! : )


  

Alla gillade pizzan och åt med god aptit! : )


Mexican kanske är en ny favorit? God var det iallafall! Det var tacofärs och tacosås på! : )

Jennie kom efter att hon slutat jobba och åt lite av den goda pizzan!


  

Emmalisa gick idag fram till sin röda jacka och sa: Jäcka! : ) Hon har även sagt Emma igen och så ropade hon på Vilmer, hon sa Immeeee! : ) Så hon har sina små egna ord på allt!

Hon är busig som få! Hon stoppar in något i munnen och sen springer fram till mig och ser till att jag uppfattar att hon har något i munnen, sen sticker hon snabb som en pil iväg! : )

Även när hon vill klätta i trappa så står hon nu och väntar nedanför trappan tills jag kommer och hämtar henne, och när hon ser mig börjar hon klättra! : )


  

Men man kan inte låta bli att skratta när hon gör sina bus! : )


Har nu kommit på hur jag ska somna båda barnen där uppe! Ja, Vilmer är så sjukt lätt att lägga så han är ju inte det minsta något problem! Men idag kom jag på det... jag lät Emmalisa ligga i Vilmer säng, brevid honom, (Vilmer ligger som ett sträck längs med väggen så mer än halva sängen är ledig) och ligga och pilla på filten. Efter en 5 minuter så sov hon och det var bara att lägga över henne i hennes säng! Perfekt!


Så hon ska få en sådan säng i julklapp! : )




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 28 april 2018 22:10

    På loven träffas vi kollegor : )Marianne & jag fick till en lunch, fantastiskt att vi kunde ta kaffet ute i solen.     Jag & Lööw åt en liten middag på Pinchos. Ville träffade skådespelarna i Klassen, På klubbtävlingen ble...

Av Lena - 3 april 2018 11:38


Vilken tävling... så otroligt roligt, nervöst & ångestladdat. Är glad & väldigt förvånad att jag vann min åldersklass både i Sverige & i norra Europa. Tävling gjorde mig otroligt taggad att sikta mot nya mål : ) ...

Av Lena - 3 april 2018 11:34

Jennie bjöd på en väldigt god buffé när hon fyllde år. Sista dagen backarna var öppna i Vallåsen... då passade vi på att träna skidåkning i strålande solsken.Tjejerna var hur duktiga som helst.Fjällen nästa ...Jennie var såklart med... även om h...

Av Lena - 3 april 2018 11:30

Emmalisa var med i en liten mixkonsert. Duktiga elever från musikskolan. Gympatävling i Staffanstorp. Både individuellt & i trupp.     En otroligt rolig kväll i Helsingborg med Camilla, Helena, Sofia, Therese & Victoria. ...

Av Lena - 26 februari 2018 11:07

Ett norskt klädföretag hittade mig på insta & ville sponsra med lite fina träningstaights, TACK! Kristianstads egna Chessgäng åkte till Köpenhamn för att titta på deras version av Chess : ) Lite smörrebröd & danska godsaker.Naturligtvis ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards