bobos

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Lena - 18 augusti 2009 21:55

Idag var jag på jobbet tidigt för att jobba undan det som jag inte hann igår!

Idag kommer mina sexor som jag har tillsammans med Gisela!

Tycker riktigt synd om dem en dag som denna, de får så så så mycket viktig information på en och samma gång och allt är nytt för dem! En i min klass lyckades låsa in sin nyckel 2 minuter efter att de fått sina skåp! Det är inte lätt i början! Men det går fort för dem att komma in i vår skola!


Mitt skrivbord är en mess, men ska göra det fint och ta med lite kort och annat! Börjar med att sätt dit en spann godis imorgon! YES!


Hela dagen har gått i ett och jag satt kvar en stund efter att jag slutat för att planera och fixa klart lite saker!

När jag kom hem vid halv 3 så hade båd barnen varit på dagis och det hade gått jättebra idag också för Emmalisa!

När jag målade min naglar så fick Emmalisa sina små tångalar ockskå målade! : ) Sött!


Vilmer spelade lite Kalle Kunskap under tiden vi tjejer målade oss! Dock ville han också ha sen....

Var tvungen att slappa på soffan en stund.... så trött! 

Vi pusslade och spelade spel sen och gick ut och tog in den sista av sol som sken!


Dagens Vilmer-mening:

GamlaMormor ringde och Vilmer var på sitt rum och jag tog telefonen här ute, men Vilmer pratade och lät såhär:

V. Vem är det?

G. Hej Vilmer, det är GamlaMormor!

V. Inte GamlaMorfar? (Vilmer vet att han inte finns men är nyfiken på vad    vi svara när han frågar!)

G. Nej, han finns ju inte mer Vilmer.

V. Nej, det gör han ju inte GamlaMormor. Du har klämt fingret i dörren!

G. Ja, kommer du ihåg att jag har sagt det? (GamlaMormor klämde av toppen på sitt ringfinger i en dörr när hon var tre år!).

G. Har du varit på dagis?

V. Ja, Emmalisa också! Pappa klipper sig! Gör du det med?

G. Ha ha, nej jag ska lägga mitt hår på torsdag! (Är hundra på att Vilmer inte har en aning om vad GamlaMormor menade!).

V. Tyst.....

G. Kan du ropa  på mamma?

V. MAMMA!!!


Så himla sött att de verkligen pratade med varandra!

Nu har SO YOU THINK YOU CAN DANCE börjat...love love love it!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards