bobos

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Lena - 21 augusti 2009 19:23

Idag så börjar jag senare! Jag kommer ju ha barnen hemma sen, men just nu så skolas ju Emmalisa in och Vilmer går på dagis så jag fick sovmorgon och sen tänkte jag gå på stan och shoppa lite!


Ja, det var skönt att vara hemma så det tog tid innan jag kom iväg och sen träffade jag en hel del folk på stan som jag pratade med så ja, det blev snabbshopping. En hel del shoppat men inte så mycket som jag hade tänkt! En klänning, två tröjor, 1 kofta och fina armband!


Såklart började det regna när jag tog mig den lilla sträckan från stan till jobbet!  (hade vita byxor idag yeah!). Men blev inte så blöt!


Idag har Vilmer och Emmalisa fått en syssling! Saga! Stort grattis till Cilla och Thomas!


En mycket kort dag på jobbet, men kul! : )


När jag kom hem så (de känns så iallafall!) hade Emmalisa lärt sig hur mycket som helst! Ja, hon stod upp stolen och senare bordet i lekrummt! Puh! Och sen kan hon ta fart själv med fötterna när hon sitter på bilen och ska åka! Så nu åker Vilmer på moppen och Emmalisa på bilen runt, runt, runt, runt! : )

Glömde skiva igår att Mormor och Morfar kom förbi och lämnade tröjor till Vilmer! Tack! Vilmer ville ha den ena på sig på dagis idag!


Idag har Emmalisa varit själv på dagis i tre timmar och ätit med barnen! Det går jättebra och fröknarna tycker att hon är en glad liten tjej!

Vilmer trivs som fisken i vattnet på sitt dagis! : )


Idag när vi pusslade så ville Vilmer sjunga Snickerboa, så det gjorde vi.

Men jag var lite trött och tänkte inte riktigt när jag sjöng så jag började sjunga snappsvise variationen och Vilmers ögon blev stora och då kom jag på att jag sjöng fel variation.... oops!


Emmalisa åt en jätteportion kvällsmat, hon åt upp Vilmers halva portion efter som han inte var så hungrig och sen åt hon en burk 200g frukt!


Som fredagsmys idag blev de glass! Oh my... Emmalisa åt upp sin på mindre än 2 minuter! Precis efter hur mycket mat som helst!

När hennes glass var slut vill hon ju ha Vilmers! Vilmer är så snäll och bjuder och försöker säga att hon redan ätit hela sin! (då Vilmer nästan har hela sin kvar!)

Dagens Vilmer-mening:

Han och Emmalisa lekt i lekrummet och jag tror att de lekte med handdockana då jag bara höra Vilmer säga:

V.Åh förlåt Emmalisa, jag vill ha Pippi så du får ta lammet!



ahh,, det blev inget bråk så jag antar att hon gick med på Vilmers deal!


____________________________________________________________________


Svar på kommentar:


Maria: Ha ha, vet inte ens vem det är i Lipstick Jungel! : )







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards