bobos

Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Lena - 24 augusti 2009 20:11

Idag var det måndag igen ja! Så fort tiden går när man jobbar! Jag som tyckte tiden sprang när man var hemma! : )


Vi hade fotografering av alla skolklasserna idag! Hoppas att man blev bra, det är ju trotsallt ganska många som får katalogen! : )

 Dagarna på jobbet går i hundratio, men skoj är det! : )


Undertiden jag var på jobbet så var Mormor och Morfar här och satte upp fondtapeten i lekrummet! Ja, ni som läst min blogg ettag vet att jag den 5 februari startade ett projekt i "walk - in- closet" på ovanvåningen, som inte blev klart, för jag åkte till stockholm dagen efter och sen bara blev det inte av! MEN tanke var att jag själv skulle tapetsera med denna underbart söta tapet i lekrummet! Kanske lika bra att Morfar gjorde det ändå... superbra blev det iallafall! Tack snälla för hjälpen!


Emmalisa och Vilmer var ettag på dagis och det hade gått jättebra med båda! : )  Fredde målade vidare på grunden och det blir så fint!


Emmalisa går! Ja, jag ska börja skriva något som jag glömde skriva igår! (Säger lite om hur trött jag är i huvudet på kvällarna! : )


Emmalisa stod upp på Vilmers pall i köket och trillade ner på huvudet! Både jag och Fredde var i köket och tappade båda andan när vi hörde dunken! Ah... känns som någon hugger en i hjärtat! Emmalisa skrek (menar då verkligen galskrek!) i nästan en kvart! Stackarn har nu (igen!) en blåtira på kinden!


Hon börjde igår att gå, men ikväll vid 6-tiden började hon gå hela tiden! Yeah! Så hon var runt i hela huset och ville inte sluta gå! : ) Emmalisa har ju tagit sina första steg dagen innan hon blev 11 månader, men har oftas velat krypa och haft så brått ibland att hon slängt sig den sista biten när hon gått! Men nu så har kommit på att hon kan ta det lite lugnare och måste känna in balansen! : ) Hon är duktig att gå barfota i gräset! : )


En annan gullig sak Emmalisa gjorde igår var att när jag frågade var Vilmer var så pekade hon på honom och sa "må"! : )


Dagens Vilmer-mening:

Jag och Vilmer tittade i en bokstavsbok som han har och då berättade jag vad några bokstäver heter. Efter ettag så säger Vilmer:

V. Ah, mamma nu fattar jag alla bokstäverna!


: ) Sött... men nej, det gör han inte! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards