bobos

Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Lena - 30 augusti 2009 20:30

Idag åkte vi upp till skogarna i Småland och hälsade på Freddes kusin Cilla för att tittta på lilla Saga! Så så så liten men så söt!
Helt galet att Emmalisa var MINDRE när hon föddes! Att man glömmer så himla fort! Jättemysigt att få hålla en nyfödd lite bebis! (Nej, jag blev inte sugen, är överlycklig att Emmalisa kan gå och är lite självständig! Men fråga mig om  2-3 år då kanske!)

Lilla Saga var så med och tittade så på en, fast hon bara är 9 dagar gammal! : )


Farmor hade gjort jättegod mat och jag hade bakat en american appelpie till efterrätt! På vårta egna äpplen! Lite syrlig, men helt ok! : )


Efter vårt besök in i skogarna, kommer inte ihåg vad orten hette (Förlåt Cilla!) täntke vi åka till Kosta Outlet, men vi råkad köra på fel håll så det får bli en annan gång!


Vilmer har fått Emil i Lönneberga flimerna och jag pratade lite med honom om dem, då kom Dagens Vilmer-mening:


J. Tycker du om Emil?

V. Ja, han får sitta i Snickerboan.

J. Varför får han sitta där?

V. När han tramsar och slåss.

J. Vad gör Emil i Snickerboa?

V. Han skalar potatis!



Ha ha ha jag skrattade högt! Han tror alltså att Emil skalar potatis när han egentligen sitter och täjer trägubbar! Ha ha ha !


Dagens Emmalisa Fall:

1. När vi var hos Saga, fick hon ett fint blåmärke på kinden när hon snubblade och slog huvudet i golvet!

2. Precis innan sovdax gjode Emmalisa en kullerbyta baklänges ner för soffan! Jag skrek, men hon verkade knappt märka att hon voltade ner på golvet!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards