bobos

Alla inlägg under januari 2010

Av Lena - 31 januari 2010 21:23


Japp nu så är det dags att ta tag i konditionen! Jag och Jönsson (Jennie) var med när C4-gymnsterna tränade i morse!


  

Vi var ganska möra medans tjejerna inte såg det minsta ansträngda ut! Jag var i så kass kondition att när vi gjorde en övning så vek sig mitt ben (mjölksyra) så några av tjejerna började skratta! Ha ha ha..jag skrattade...hemskt att man är så dålig!

Vi körde lite strech och dans och sen var vi med på deras uppvärming!

(Hoppas jag kommer upp ur sängen imorgon!)


När  jag kom hem var det dusch och lunch och sedan åkte vi till Tyringe till Mormor och Morfar!


Emmalisa tar på sin overall och säger Farmor! Farmor!

  

Vilmer försökte förklara att vi skulle till Mormor!


Fredde fixade och packade in bilen... och vi väntade i hallen!     


Syster och bror!

    


Hos Mormor och Morfar började vi med att fika! Så goda muffins!

Sedan klädde vi oss varmt och gick ut i snön! Det är mycket mer snö i Tyringe än här hemma!


  

Så fin skog!


  


Vilmer älskar att åka i backarna!


  

Vilmer testar Emmalisa pulka! (det gick dock sådär, eftersom den inte går att styra. Han vält mot ett träd.... skrattade och ville åka igen! : )


  

Emmalisa ville också styra! : )


  


När vi kom hem så tog barnen ett varmt bad!


Efter badet provade barnen det fina kläder som Mormor och Morfar köpt! Tusen tack! Jättefina!

    


Vi avslutade dagen med Flygande jacob! Såååå gott!

Tack Mormor och Morfar för en jättemysig dag!


Dagens Vilmer-mening:

Imorse när Emmalisa hittade en legobil sa Vilmer:

V. Den får jag bara leka med när du sover.


Han fick den när han fyllde tre år och då fick han bara leka med smålego när Emmalisa sov så hon inte åt upp bitarna!  Hi hi


Igår lördag var det första gången jag hörde Emmalisa sätta ihop två ord! Hon sa:

E. Vilmer dricka!





Av Lena - 31 januari 2010 21:10

Denna lördag började med att jag och Vilmer hade likadan kläder! Mamma & son kläder! Tyvärr fick vi inte kort på oss tillsammans (men vi ser likadana ut! He he)  men här är Vilmer:

  


Späjlsängen blev hämtad och står nu i ett annat hus! : )


Vilmer och Emmalisa ritade....

  


De lekte med en hellikopterleksak tillsammans. Båda två stod och räknade :


Ett...två....tre! (Emmalisa hör och snappar upp allt!)


  



Fredde fotade dessa fina korten på barnen!

    


Vid halv 1 åkte jag tåget till Malmö!

På tåget träffade jag Daniela och Adde! Kunde inte ha blivit gladare! Hade ingen aning om att hon skulle till Lund ( som sagt, jag hinner inte ens ringa mina vänner! ) men vi båda tyckte det var toppen att småprata hela vägen!

   

Söta Adde somnade!


I Malmö träffade jag Caroline och Lina:

   


Vi fikade, sprang i affärer och fyndade massor av finfina saker! : )


Vi avslutade dagen med att köpa Sushi...

   


 ....med hem till Caroline! Som hade en av de mysigaste lägenheterna jag varit i! Syns att hon är inredare!

        


Till Sushin fixade Caroline.....

  


...... Mojitos!


  

Sååååå gott!


Caroline fota hon med....

  


  

Vi kollade på en video som vi spelade in på gymnasiet! Usch...som man såg ut...men kul var det!


Tack för en supermysig och rolig dag!


Jag tog tåget hem.... det var ju mer än en timme sent och sen när jag cyklad hem var det minus 14,6 grader! Så trist att jag glömde min mössa! Kändes som man var en insbit när jag kom hem! (men det var värt det! : )


Av Lena - 29 januari 2010 20:23

Idag så var det underbart med sovmorgon! Fredde började senare och han gjorde scones medans jag gjorde flätor på Emmalisa!


  


Så goda "fluffiga" scones med gott te! : ) Vi hittade även en god plommonmarmelad som vi fått av Mormor!


Jag älskar flätor! Det är det sötaste!

      

Emmalisa satt helt stilla...hon hade helt nyduschat hår med barnschampo som nog mest är balsam så håret var glatt och jag fick göra om dem många gånger! : )  Hon hade en på var sida!


Det är helt galet att börjar jobba vid lunch, allt som hänt på förmiddagen får man ta tag i och sedan ska man gå hem! : )


Idag så hade Vilmer en inbjudan i sitt fack på dagis! Han blev så glad när jag läste att det var barnkalas på Andy´s! : )


Vi åkte till Maxi efter dagis. Jag har inte varit där en fredag vid halv 4 på ja...ages! Ha ha...det var verkligen så att man fick köra runt och leta parkeringsplats! Men det gick fint, Vilmer var i Minihuset och medans vi handlade!


Det blev färsk pasta med sweetchili och paprikasås med kyckling, brocoli,prujolök och majs. Barnen älskar det!


Sen fick det bli lite fredagsmys för barnen:

 

Något trötta eller???   Helt fänglsade av Karlsson på Taket!  

Just på denna bilden kan jag se att de är syskonlika i ansiktet!


Imorgon ska jag sälja Vilmers säng! Och som vanligt så har har jag separationsångest! Tur att Fredde inte har det! Jag har samma känslor för den gamla bilen....jag vill bli av med det men känner att åh....Vilmers första säng och jag minns det som igår när jag och Caroline var och köpte den. Men ja... nu så ska sängen hämtas imorgon! Det är ju bara en säng!

Kul ändå att man vet vem som ska ha den! : )


 


Dagens Vilmer-mening:

När det var dags att sova och jag släckte lampan säger Vilmer:

V. Mamma, blir mina ögon svarta nu?


Av Lena - 28 januari 2010 21:25

Känner mig så sjukt gammal när jag själv ställer mig frågan, var tar all tid vägen? I mitt fall är det kanske solklart....har man fullt upp hela tiden! Men ändå, känner mig som min mormor när jag säger så! : )


Idag så kan jag säga att vi gick upp efter 7! Ja, som ni förstår blev det ganska stressigt, men vi hann! Det märks att det är i slutet på veckan!

Det är så så så mycket på jobbet just nu, är inte den som klagar (det finns det redan så många andra som gör! : ) men det är MASSOR just nu!


Tur att man har bra kollegor som man trivs med och har kul med! : )


När jag hämtade barnen så körde vi hem och så läste vi posten!

  

Allt ska läsas!


Halv 6 fick jag för mig att jag ville köpa ett papper som jag gillar (jag gör ju kort och så skulle jag göra ett ikväll) så då klädde vi på oss och nu har vi ju lyxen att ha en bil hemma alltid! Fredde var i Krisitanstad men vi stack ändå! : )

När vi köpt pappert så köpte vi mat på Ko-San! Love it! Alla vi gillar det! : )


 

Barnen satt längst och åt! : ) Emmalisa vill i andra sittningen som detta är... inte sitta i sin stol utan på stor PRECIS som Vilmer!

Det är så sött när hon helt klockrent säger Vilmer! : )


Ja, jag älskar ju att göra kort. Det är ju mer tiden som blir mindre och mindre till det. Men jag märker när jag sitter och gör det hur roligt jag tycker det är och hur engagerad jag blir och vill bara göra fler och fler.... tyvärr måste jag jobba lite också! Men såhär blev kortet som jag gjorde:   


Kortet ska ges till en liten tjej! : )


Dagens Vilmer-mening:

När Vilmer skulle lägga sig i sängen såg han att han hade nya lakan. Det är första gången han ser det. Han säger:

V. Åh, nytt täcke! Tack så mycket mamma!


ha ha ha ha artigare kan man inte bli! ha ha ha  ha som sagt... han har aldrig lagt märke till när jag bytt lakan innan!


En annan rolig sak som Vilmer sa var när han skrev lite på ett papper. Ja, skrev och skrev, han försökte skriva några bokstäver och då sa han:

V. Mamma kan du läsa för mig? Jag kan ju bara skriva, jag kan inte läsa.   


Einstein!   


En liten rolig sak som Emmalisa gör är att när Vilmer ska spela data så rusar hon också fram till datan och säger: data....data.... och sen när väl Vilmer sitter och spelar vill hon : sitta...sitta...


TILL ALLA MINA KÄRA VÄNNER:  Är så ledsen att jag inte ens hinner ringa er! Jag vill träffa alla hela tiden...men jag vet att många av er precis som jag har ett liv som går i 110! Men vi måste träffas... allra bäst är om vi bestämmer en tid! Lovar att höra av mig snart! Kram på er alla! : )

Av Lena - 27 januari 2010 20:42

Vilket vinterväder vi har! Det bara snöar och snöar!


Så fint med vit snö....men det ställer till mycket! Men vi har nu beslutat att inte sälja den gamla bilen utan ha den kvar tills snön förvinner! På någotvis var det meningen att vi skulle byta bil och inte hinna sälja den gamla innan det blev snökaos! : )


Barnen blev lämnade sent på dagis och hämtade tidigt av Farmor! Så härligt och bra att de inte blev sjuka! Har ju hört att man ska få lite feber för att sprutan ska ta... men vad kan man göra? Tur att man tog den andra sprutan, läste precis att barn har ju inget immunförsvar och att om man inte tog den andra sprutan så var det nästan ogjort att ha tagit den första! : ) Men vem vet egentligen??


Vi hade skolutvecklingsmöte idag, och jobbade därför till 5! Puh...extra skönt att komma hem då i snökaoset!


När jag kom hem var Vilmer på Funky Kids gympan (så synd att jag inte hann fota honom i sina nya shorts och nya skor! ) Farmor var här hemma med Emmalisa och Tilde.


Tilde ville att Emmalisa skulle sitta i hennes knä! : )

  


Fick ta en bild från sidan också så att Tilde syns!

 

Bus bus bus!


Sen gjorde jag inbakade flätor på Tilde!


   


Hi hi Tilde gömmer sig i fotöljen när jag ska fota henne! : )


Farmor var snäll och lagade mat till oss! Så NICE att komma hem och slippa laga mat när man jobbat sent! : )

Henke och Tilde stannade och åt med oss alla! : )


Det blev inte mycket tid till bus idag, men lite hann vi! Just nu är det springa runt (man kan springa runt i en åtta hemma hos oss! ) och bli jagad som Vilmer tycker är roligast!


   

Emmalisa väntar på att vällingen ska bli klar!


Vilmer och Emmalisa somnade jättefort! Ja, Vilmer somnar alltid mycket snabbare än Emmalisa, men jag låg nog bara en 7-8 minuter med henne! : ) 
 

Så sött när jag och Vilmer sa god natt till varandra, var det precis som Emmalisa blev avis och måste då krama mig och säga:

E. Gogack! (God natt)


Än en gång känner jag att det är tradigt att jag inte fick med Vilmer på kort i sin gympa utstyrsel!

Av Lena - 26 januari 2010 20:58

Idag har det varit en hit och dit dag! Som vanligt lämnade Fredde barnen på dagis och jag gick till jobbet och hade mina två fösta lektioner.

Sen fick jag åka och hämta Vilmer och Emmlisa för att ta den andra delen av vaccinet. Vilmer blev jätteglad när jag kom men tyckte det var tidigt, Emmalisa blev bara själaglad!


Vilmer fick mer eller mindre panik när han såg sprutorna, men det gick bra och han var jätteduktigt. Emmalisa grät lite sen var det bra! Skönt  att det är över.

Så meck med overaller av och på och av och på! Men h så kallt det var idag!


Japp... jobba lite till och sen hämta barnen efter lunch och så till Tandläkaren! Emmalisas fösta besök! Hon var jätteduktig!

Hon är ju sen med sina tänder men enligt tandläkare så är det bästa eftersom då tappar man dem sent och då spara man sina permaneta tänder tills man verkligen kan borsta dem väl. Ja ja.. jag var aldrig orolig för hennes tänder, nu är det ju nästan alla på plats. Hon har en kindtand, ser jättekul ut att det är ett glapp emellan de där framme och den! : )


Vilmer frågade dirket i dörren till tandläkaren om han skulle ta fler sputor! Usch.. så synd om Vilmer, men han var så bra hos tandläkaren att HAN fick välja en sak! He he.. Emmalisa fick ju en tandborste så hon hade fullt upp med den!


En tur till Maxi där barnen fick välja varsin sak och lyxfika! : )


Hem och slappa!

Emmalisa är så intresserad av att kissa på toan att jag idag tog upp

pottan! Såklart ville Vilmer visa Emmalisa hur man skulle göra! Själv har han aldrig använt den, han satt med ring på toan istället!


Lite för stor!


    


Hon sitter ju perfekt! : )

Jag förväntar mig inget, men hon kissar ofta när jag sätter henne på toan så det kan vara kul om hon får leka lite pottan!


Vilmer fick låna min gamla kamera och tog denna bilden!

  

Visst är Vilmer bra! Han brås på Fredde! : )


Håller nu tummarna för att barnen inte ska bli dåliga av vaccinet! Men just nu sover det gott! : )

Är så glad att jag inte ska ta en till.... usch hade ju sådan frossa!


Av Lena - 25 januari 2010 20:44

Skidor idag med skolan! Yeah!

Vi hade så gott om tid på morgonen, jag gjorde mackor och varm choklad! Skolan grillade kycklingburgare till lunch, men ville ha med mackor eftersom jag alltid blir hungrig när jag är ute!

Ja, iallafall så åkte vi till dagis och det tar ju under en minut med bil! På denna tid hann Vilmer ta av Emmalisa hennes skor, hennes mössa och vantar! Emmalisa galskrek och jag blev såååååååå arg på Vilmer! Men så fort jag lämnat barnen på dagis och satte mig bilen så kände jag att jag ångrade mig! Usch..  samvetet! Vilmer vill ju inget ont bara testa och så var han trött.... MEN just sådana saker tycker jag är så fantastiskt onödigt! Man måste få bli arg men alltid kommer samvetet och biter en i svansen! : ) Tur att det går över fort, för i bilen laddade jag inför Vallåsen!


Jättekul att åka till Vallåsen med eleverna! Vi åkte från skolan i 4 bussar och eleverna var jätte förväntasfulla!


  

Här är min kollega Sussi, så perfekt väder! : )


SÅ SÅ SYND att uthyrningen av skidor hade mixat ihop vår listor! Vi hade samlat in pengar och storleker så att allt bara skulle kunna delas ut klassvis.

NU så hade 250 elever hamnat huller om buller, inte i årskursvis och inte i bokstavsordning så vi fick stå och ropa ut ett namn och till vilken port de skulle gå för att hämta ut skidor!

Vi fick det att rulla ganska bra, men det som kunde tagit 20 minuter tog istället 1½ timme! Men alla var som sagt taggade så alla for upp i backen!

Vallåsen är mycket större än jag minns det när jag var där i femman!


Toppendag! Alla åt grillade kycklingburgare när de hade tid, för så är det när man är iväg med elever! De åkte och åkte och åkte!

Många trillade men hade tålamod att åka ner och ta liften upp igen! : )


Själv älskar jag att åka skidor och jag kunde åka nästan helt ihop med benen! (det trodde jag verklingen inte! Jag har inte åkt sedan 02! ) Så kul!


  

Trött och glad efter massor av skidåk!


När vi skulle hem så gick en buss sönder! Gissa om det var den som jag satt i? Jajamän! Så vi fick trycka in oss alla från den bussen i de andra bussarna! Detta gjorde att vi inte var hemma vid 17 som sagt, utan vid 18! Jag somnade på bussen.... så fint! : )

Men det gör inget, bara det att jag ville hem till Vilmer och Emmalisa innan de skulle sova och det hann jag!


Det fina var att Fredde hade middagen klar när kom hem! SÅ NICE!


Sen blev det massor av bus med barnen!

  

Här är de trötta efter bus och lek!


Dagens första Vilmer-mening:

När jag stod i badrummet och tog fram tandborstarna så flyttade Vilmer fram den vita soffa och sa:

V. Nej minsann, här får städas!


Ha ha ha hade han tittat igår så hade det nog stämt, men Fredde har torkat golvet idag så där var skinade rent!  : )


Den andra Vilmer-meningen:

Vi hade berättat varsin berättelse och så skulle vi säga godnatt när Vilmer säger:

V. Min mage vill nog ha lite mjölk nu!


He he..nej det fick han inte! : ) Det lika roliga var när jag då istället sa till Vilmer att nu säger vi Godnatt, då hör man en jättetrött Emmalisa med napp i munnen:

E. Donatt.  (säg vad hon inte hör!)



__________________________________________________


___________________


Kommentar:

Ha ha ha, jag kommer ihåg :D. Örk!! Pommes kan jag förstå men inte sallad till det. Det blir ju kalla pommes och varm sallad....
Helgen verkar varit toppen. Underbart med tjejkväll.
Jag skulle haft en toppenhelg i Stockholm men vi drabbades av maginfluensa, IGEN!! Jag fick stanna hemma :(

Kram Sandra

av Sandra 24 januari 2010
 
SVAR:
Åh... stackars dig! Så tradigt! Just maginfluensan är det värsta man kan ha.... som tur är kommer det ju många tjejhelger men det känns tråkigt när man inte kan!
Ha ha ha ja, men pommes och sallad är något som jag aldrig äter annars! Det börjad när jag bodde i London och inte åt kött pga. galna kosjukan 2000. Sen dess är det alltid det jag köper innan jag går hem! : )
Ha det gott!
Kram Lena
Kommentar:

Det var den bästaste teater vi har sett . Så härligt att få göra något så mysigt tillsammans med vår lille prins.
Kram

av Farmor & Farfar 25 januari 2010
 
SVAR:
Han har absolut förstått och verligen fattat tycker för teater! : ) Tusen tack för att ni ville gå med honom! : ) Det sjungs mycket sjöfabbe här hemma nu! : )
Kram Lena
 
Av Lena - 24 januari 2010 20:59

Tjhoo!! Nej,...riktigt så var det inte när man slog upp ögonen idag, men det var inte så farligt heller!

Vi var såklart trötta med inte så bakis alls, gick ju hem ganska tidigt (för oss vanlig tid, men för Helsinborgarna som är ute till 5!)


Vid halv 10 gick vi ner och åt den underbart goda frukosten! Ägg, korv, frukt, pannkakor och allt annat gott!


Vi gick sedan och vilade en liten stund innan vi skulle ta tåget hem....

Väl på tåget var det försenat och en stackars tjej (lokförare) fick hoppa in utan att hon hade aning om det! Så... det gick undan när väl tåget körde!


Vi hämtade barnen i Åsum! Tack igen för att de fick vara hos er!


Hemma så fixade vi lite, åt kvällsmat och sen duschade barnen!

Så underbart med ny duschade barn i handduk! : )


När jag la Vilmer så sa pratade vi mycket om teatern och sen sa vi god natt så blev det tyst en stund, sen kom Dagens Vilmer-mening:


V. Det är den bästaste teatern jag har varit på!


Ah... som ni läste är det hans första riktigt stora teater han går på, men så kärt ändå!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards