bobos

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Lena - 6 januari 2010 17:53

Ja, planerna var stora när vi jag och Karolina tänkte att vi skulle åka pulka med tjejerna, men det blev istället lek här hemma! Så kul att träffas!


  

Karolina och Elin i det proppfulla lekrummet!


Så kul, Emmalisa och Elin lekt ju inte direkt med varandra....

  


Senare på eftermiddagen blev jag rastlös (hi hi vem kunde tro att jag kunde bli det?) Var sugen på att åka och bada, men Fredde är ju sjuk så han var inte så sugen och jag kunde inte betämma vilket barn jag skulle ta med! Båda två var HELT uteslutet själv!

Vilmer ser ut som han är en teenager här tycker jag!

    

Så stor!


Så det blev en tur till Eko (det enda som hade öppet! ) Där hittade vi en pulka till Vilmer! Yeah!

Karolina, de hade jättemånga pulkor kvar om du fortfarande vill ha en till Elin! : )

Hittade bra saker till bilen, nu när man har ny bil är man så noga och allt... vänta något år sen är det som en den gamla! Fast ska försöka denna gången!


  

Innan vi åkte iväg till Eko pratade Fredde med grannen och då hann Vilmer

busa runt i snön!


Vem är bakom bakformen?

  

 Jo...


  

 Fröken Bus!


När vi skulle kolla utemarknade på Eko så satte jag på mössan på Vilmer:

  

Oh my!

Tur att klipptid är beställd imorgon! Ha ha.. värsta hockeyn! (eller Väschta taschan...gymnasiet!: )


Såklart blev det ju Maxi innan vi körde hem och nu står Fredde och fixar den goda Fläskfilé chutney som vi hade förra veckan! Gott!


Det är sista kvällen på mitt jullov! Ah.. var tar tiden vägen! Jag tycker det är galet så fort det går!

Men det ska bli kul att få återgå till verkligenheten och inte sova till 9 - 10 ! : )


Dagens Vilmer-mening:

Vilmer och Emmalisa skulle titta på en Astrid Lindgren film, jag undrade vilken film de ville se. Vilmer svarade Alla vi barn i Bullerbyn. Emmalisa gick och hämtade en film istället. Ja, deras filmer står högt upp så den inte ska leka sönder dem, så hon fick tag i filmen Nyckeln till frihet. När Vilmer ser vilken hon har in handen säger han följande:

V. Men Emmalisa det är ju en vuschkjen film.


Han skrattade själv när han hörde hur han sa fel! Han menade vuxenfilm!


__________________________________________________
______________________


Kommentar:

God fortsättning Lena! Älskar verkligen dina inlägg! Så begeistrad av all din energi och alla dina projekt du fixar med dina sötnosar! Själv har jag åkt på Ischias just nu, så jag är fast med vila i soffan ett tag...fast man skall röra på sig också...hrm, inte vet jag hur den kombinationen skall fungera. Stor kram!

av Maria L 6 januari 2010
SVAR:
Hej Maria L ! God fortsättning till dig också! Hoppas ni haft det bra i helgerna! Bor ni kvar i Önnestad? Så tråkigt att du åkt på Ischias! Kan tänka mig att man vill vila men tror att ju mer du rör dig dessto bättre! : )
Vad kul att du gillar bloggen! : ) Du har väl också en blogg? Jag kommer inte ihåg adressen, vill du skicka den igen?
Ha det jättebra!
kram kram Lena

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards