bobos

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Lena - 10 januari 2010 20:45

Idag började jag dagen med att träna! (ja vi träffades i Kaoz och i träningslokalen, men ja träna är ju kanske att ta i lite! ) Men grym träningsverk kommer jag ha imorgon! : )


När jag kom hem hoppade jag in i duschen! Emmalisa ville också duscha fast hon åt en macka! Den fick följa med in! Usch  ja det låter jätteäckligt att äta en våt macka, men hon åt upp hela! : ) Emmalisa älskar att duscha, hon går ibland in i duschen och tar ut duschväggarna och så står hon där inne och säger: duffas!


När vi gjorde oss klara så var Emmalisa själv på ovanvåningen. Vad gjorde hon?

Jo hon satt fint vid bordet och läste! I Vilmers bok! Bäst att passa på nu när den är ledig och man kan få läsa den ostört! : )


  

Emmalisa är duktig (precis som Vilmer) för hon river inte i böckerna utan bläddrar fint!


Men så fort jag tog ner henne på nedanvåningen rusade hon till Vilmers nya pennor:

  

Kolla in smilet! Lillasyster grejar med storebrors saker när han inte här hemma! He he!


Sen bar det av till Åsum och Årliga julgransplundringen! Så kul!

Vi åt god mat! Barnen fick glass! Tro inte att Emmalisa ska sitta vid bordet och äta den, hon ska sitta där de stora barnen sitter!

  

Titta upp i högra hörnet, där är ett foto av Fredde när han var liten! Jag ser stora likheter mellan han och Emmalisa!


Sen gick Vilmer och Tilde ut och åkte pulka. Vi hade inte med några termobyxer eller overall till Emmalisa så hon fick vara inne!

    

Så härligt!


Henke och Vilmer åkte fort fort fort!

      

Älskar den pulka som är från tiden när vi var små och åkte! : )


Vi dansade ut julen:

  

Go ´ack ack ack ack...


Vi bankade sönder pepparkakshuset!

  

Å smakade på det såklart! : )


Slutligen blev det fiskedamm! Farmor och Farfar är för snälla! : )

  

Efter ett mössnapp fick Vilmer ett paket på kroken!


  

Hrm... varför ska man hålla här?


Vilmer fick en film och ett spel i sitt paket och Emmalisa fick en söt ryggsäck med böcker! TUSEN TACK! : )


  

Sen bjöds det på MASSOR av godis! Gott!


Vilmer spelar data med sitt mössnapp!

  

Ha ha ha!


Efter fika (ja, jag vet både jag och Fredde är proppmätta just nu! : ) så åkte vi hem och hämtade den gamla bilen och fixade lite med den.

Tack för en mysig eftermiddag! : )


Dagens Vilmer-mening:

Det är egentligen gårdagens Vilmer-mening, han har sagt en hel del roliga saker, men jag har valt en sak han sa till Farfar när de skulle sova.

Farfar strök Vilmer på huvudet över håret när Vilmer låg i sängen redo att sova, då säger Vilmer:

V. Vill du klappa håret, så klappa ditt eget!


Ha ha ha jag skrattade så när Farfar berättade detta!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards