bobos

Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Lena - 5 januari 2010 19:37

Vilken chock det var imorse när klockan ringde halv 8! Vi hade bestämt att vi bara precis skulle gå upp och sen köra och lämna bilen på glasbytarverkstad! Tur igen att vi har två bilar! : )

En sväng inom Maxi och köpte "hotell frukost"!

Vilmer fixar sin fralla själv! : )

  

Ja, vi höll på att duka fram så hittade vi dessa två busar som tydligen var jättehungriga! : )



Allt som Vilmer gör ska Emmalisa också göra!

  

Om det bara är att sitta på trösklen och äta äpple så ja, det ska hon göra hon med!


Idag fixade jag barnen garderober! Det böjar bli överfullt där! : )



Emmalisa och Vilmer har så kul tillsammans!

     


Vi hämtade den "gamla" bilen med en alldelse ny fin framruta! : ) Den gamla hade lite stenskott och en liten spricka i sig! 


Ja, Emmalisa, jag blir förundrad att hon förstår så mycket! Vilmer satt och lekte med några små gubbar och lite Playmo med små kaninburar och kaniner! Han älskar att sitta och pilla och fixa, Emmalisa får tag i tre kaniner. Jag är inne på lekrummet och fixar i ordning (där är för övrigt alldelse för mycket saker just nu, en röjning behövs!) då springer Emmalisa in och drar ut "sin" låda där det är "hennes" saker och så längde hon ner dem där och sen puttar hon in den igen. Vilmer kommer efter och frågar Emmalisa vart hon lagt kaninerna! Emmalisa går du helt coollugnt ut från rummet! Vilmer frågar mig vart de är och vi fiskar upp dem bland alla hennes saker!

Ha ha ha... helt tokgit tycker jag i allafall att hon "gömde" dem för Vilmer!


Dagens Vilmer - mening:

Fredde tog en knäck i munnen. Detta märker Vilmer dirket och fågar:

V. Vad har du i munnen.

F. Det är knäck och du gillar inte det.

V. Men vi kan väl prova igen, kanske jag gillar det nu.


Ha ha.. ja det är som med djugelvrål, det gillar han inte, han fryner i hela ansiktet när han får in en i munnen, men han tuggar i sig den och säger att den går ner.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards