bobos

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Lena - 21 januari 2010 21:23

Ja, just nu sitter jag och funderar på om jag är en dålig förälder som inte själv är hemma när mitt barn inte är kan vara på dagis. Men ja, som tur är så är Emmalisa mycket piggare idag och hon fick åka till Mormor och Morfar i Tyringe (TUSEN TACK!) idag och Vilmer fick gå till dagis! Jag ringde igår och frågade om det gick bra!


Men... en tidig morgon för idag ska vi lämna in gamla bilen och byta stötfångare (tror det heter så) så allt är tipp topp när vi ska sälja den! : )


Dagens Första Vilmer-mening kom när jag väckte honom, han svararde:

V. Nej, mamma det är inte god morgon ännu!


Så först till dagis med Vilmer och sen fick jag köra upp och lämna bilen! Jag skulle få en lånebil så kunde komma till jobbet!

Ha ha ha ha så kul! Det var en gammal opel corsa utan servo!  Nu i detta snövädret! Ha ha det var riktigt kul att köra den! Saknade min första Ford Fiesta, men den var mycket nyare och finare!
Kanske ska vi ha en liten liten extra bil! Absolut inte två kombibilar! : )


Jobbade idag och nu är det dags att ha utvecklingssamtal så det är mycket fix med tider och iup:er! Men allt faller ju på plats, det är mer innan man börjar fixa med det som det känns mycket!


Jag hämtade bilen och sen Vilmer! Fröken på dagis sa att Vilmer lekt jättemycket!  (igen kom mitt dåliga samvete....men tur att han fått leka idag!)


Sen åkte jag och Vilmer och kollade på skidoverall till mig! Vi ska åka till Vallåsen med skolan på måndag och jag har bara ett par superdupergamla termobyxor från min konståkningstid! Ja, då förstår ni att det var ettag sedan de inhandlades!

Tillslut hittade jag en Dirikson som blev bra! : )


Jag och Vilmer var hemma och sen kom Fredde och Emmalisa och hon var helt som vanligt så det blir nog dagis imorgon några timmar! : )


På kvällen hade Vilmer "fest" i badrummet!


  

Vilmer dansar lite när han borstar tänderna, medans Emmalisa klättrar

*pust* som vanligt! Tandborste har hon kvar i munnen!


Här kommer Dagens Andra och Bästa Vilmer-mening (och Emmalisas):

När vi läst saga och barnen låg ner bäddade brevid varandra i Vilmers säng och jag släckt lampa och sagt god natt sa Vilmer:


V. God natt mitt lilla blåbär!

Emmalisa svara tydligt:

E. TACK!


ha ha ha så kul, ni skulle ha hört det live! : )


Hör och häpna, efter att vi skrattat färdigt tog det Vilmer 53 sekunder att somna (lovley!) men ..... 23 minuter för Emmalisa att somna! Hon ligger blickstilla i sängen och pillar med fingarna på sin filt med öppna ögon! : )

Det är mycket svårt att inte somna själv när man ligger helt stilla så länge i ett mörkt rum!



__________________________________________________


__________________


Kommentar:


Hahaha, jag skrattar alltid åt Vilmers upptåg och "dagens Vilmer-mening".
De är så härligt lillgamla i mycket de säger. Det märks att han och Arvid är i samma ålder.
Imorgon fyller min lilla tjej 2 år. Galet vad tiden går. Men det ska bli mysigt med kalas.
Ha det bra! Kram Sandra

av Sandra 20 januari 2010
SVAR:
Hej Sandra!
Ja, visst är det underbara funderingar som bubblar ut ur våra söner! : )
Ge Vera en bameskram från oss! Helt galet....2 år! : )
Ha det bra!
Kram Lena

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards