bobos

Alla inlägg under oktober 2008

Av Lena - 15 oktober 2008 20:52

Tro det eller ej men Vilmer är helt frisk idag!! Jaa!

Hela dagen har vi busat hela eftermiddagen medans Emmalisa sov 4 timmar ute i vagen. Så bilden på oss gör sig rätt! Vi har dansat, pysslat och byggt många tågbaner.


På kvällen passade Mormor och Morfar Vilmer och Emmalisa när jag dansade, Är så trött nu, har verkligen ingen kondis länge!

Av Lena - 14 oktober 2008 20:47

Idag var det dax att fotograferas på dagis. Bra tänkte jag, nu kan jag klä på Vilmer och veta att kläderna är rena och allt sånt. Han hade röda tighta jeans och en kofta till. Så snygg!


När kortet var taget kom fröken in med honom i fikarummet där Flisan och jag väntade och jag såg direkt i hans ögon att han hade feber. Han halvsov stående med huvudet i mitt knä när jag klädde på Emmalisa.


Båda barnen sov i vagnen. Tur i oturen så gick jag på stan och kunde i lugn och ro titta på kläder till barnen. De fick varsin sak. (Oh så pedagogisk jag är!)

Farfar la en tablettask och Bamsetidning i brevlådan, så snällt!

Vilmer har sovit precis hela dagen (inte ens ätit godiset och då är inte Vilmer sig själv!).

 Farmor och Farfar kom förbi en stund med Vilmer sov mest. Han fick alvedon och den började verka så vid åtta piggnade han till och började prata och gick upp ur soffan.

Dagens Vilmer -mening kom när jag zappade förbi Äntligen hemma på fyran och det var någon som snickrade.

V. Titta mamma, Farfar jobb, mitt jobb.

Nu är klockan 21.01 och Vilmer ropar mamma i trappdörren. Hade detta varit en vanlig dag hade jag inte varit så glad att höra hans röst denna tiden men just nu är det, det bästa som finns!


Av Lena - 13 oktober 2008 20:07

Jag tycker att tiden bara flyger iväg! Igår kväll gjorde jag upp en liten veckoplanering, bara för att inte missa något viktigt. Det är tokigt att det känns som man har nästen mer fullt upp av att vara hemma än när man jobbar.


Emmalisa är jättestark i nacken. Nu denna veckan känns det som jättemycket har hänt, hon följer efter saker med blicken och tittar mycket på sina händer (hon gör många tappra försök att få in någon av tmmarna i munnen). Ja, man glömmer fort på tre år hur det var , alla dessa små utvecklings steg.


Det var svårt att fota Vilmers fina spindel, det är piprensare som han själv (enligt fröknarna) suttit och pillat i kastanjerna. Nra jobbat Vilmer.


Dagens Vilmer- mening: När vi gick till gympan så satt det två tjejer eller halvlåg på trottoaren och lekte med kastanjer. De var kanske runt tio år. Vilmer ser flickorna och säger till mig att flickorna måste akta sig, men det fanns plats för oss att komma förbi.

När vi körde förbi dem sa han:

V. Tycker om flickorna.

En av dem svarade: Du är ganska söt du med.

Av Lena - 12 oktober 2008 20:14

Vi åkte till Tyringe vid 1 och åt god söndags middag och efterrätt! Det var så kul att se Vilmer igen, även om vi inte varit ifrån varandra så länge.

Vi fick höra att han gått i skogen (det är vad Tyringe har att erbjuda he he) och matat hästarna, varit på Stenberget och kollat på fotboll med morfar! Tack för bilderna!!


Idag hade Emmalisa på sig rosa hängslebyxor i velour och då kom mormor på att jag sydde ett på liknande byxor i slöjden på högstadiet. Vilmer fick vara provdocka (ha ha syns att jag hade bra betyg i syslöjd va?)


Det var skönt att få lite gjort under helgen men ännu bättre att hämta Vilmer!

När vi var på väg hem körde vi inom Åsum till Farmor och Farfar. De har fått så fin utebelysning som vi var tvungna att kolla in. Vi letar och försöker få tips och inspiration till hur vi ska göra.

Vi stannade och fikade och lekte. Tiden gick och det börjadebli tid för Vilmer att sova. Tur att pyjamas och allt fanns i bilen (han hade ju sovit över i Tyringe).  

Så bra att bara lyfta in honom frän bilen när han somnat. Men Vilmer satt rakt upp hela vägen hem, vi körde lite i kvarteren för att kolla in utebelysningar...med en klarvaken Vilmer.

Av Lena - 11 oktober 2008 10:06

Det har varit en lugn och bra lördag. Vi saknar lille Bobo jättemycket samtidigt som vi får jättemycket gjort som vi inte får när han är hemma. Vi var runt och fixade en massa små saker, b la. köpte vi en ny tavla!


Mycket mys med Flisan har det blivit och hon gillar det! Nu när storebror inte är hemma är ju all tid för henne!

Att bada tycker Emmalisa är jättemysigt. Hon sprattlar med benen och armarna och snackar samtidigt!


På kvällen gick vi en runda med vagen, Emmalisa somnade innan vi hade moterat in liggdelen i vagnen! Jätteskönt och mysigt! Härligt höstigt kvällsväder!

Nu ska vi in och äta Tikka Masala och sen äta godis! Mums!

Av Lena - 10 oktober 2008 20:03

Idag började vi med en tur till gamla-momor Maj- Lis. Jättemysigt och roligt. Gamla människor måste ju alltid bjuda på någonting, min mormor frågar Vilmer och sen säger att ha vill ju ha : ) så gulligt och så gammalmodigt!

 Gamla- mormor har en träsko från Holland med en sko borste i, en sko som alla vi barnbarn lekt med när vi var små. Vilmer tycker också den är jätteskoj, hans fot passade i! Vad vi skrattade alla tre när Vilmis halkade runt med prydnadsträskon!


Sen var det mammafredag hos Emma, Elsa och Gustav. På bilden ser ni Felix, Elsa och Gustav. Emmalisa låg och mös i Gustavs säng och Vilmer och Alexander var ute och lekte.


Efter maten gick vi till en park. På bilden ser ni Alexander, Elsa och Vilmer som försöker rulla ner för kullen som de såg två större tjejer göra! Visst är de söta!?

Vilmer ska mysa med mormor och morfar hela helgen och Emmalisa får mysa med mamma och pappa själv. Vilmer somnade i bilen till Tyringe och då hjälper det att äta lite godis för att vakna och bli på bra bushumör!

Av Lena - 9 oktober 2008 22:51

Idag har det varit fullt upp hela dagen! Vilmer på dagis och en viss Emmalisa som inte tänkte sova själv utan bara i famnen gick förmiddagen i rasande fart! Jag hämtade Vilmer redan klockan ett, för Susanne Englund, Präst kom på besök idag. Vi skulle gå igenom Emmalisas dop! Det känns jättebra, det kommer att bli mycket fint! (Lilla jag har ju kollat fel på Frediks schema och ringt Susanne flera gånger och ändrat och kladdat så ja, mötet blev nu utan Fredrik, men det gick bra ändå : )

När Susanne hade gått gick Vilmer och jag ut och räfsade äppellöv. Vilmer är så söt när han säger:

Mamma jag ta löva, ja mamma jag ta löva, och så räfsar han med sin lilla räfsa han har fått av Mormor.

Sen spelade vi fotboll. Ja, det var riktigt kul (det känns som jag tappat så mycket fotbollträning att Vilmer och jag är på samma nivå!).

Sen var det dax för kvällsmat, Farmor och Farfar ska sitta barnvakt ikväll. Fredrik spelar och jag ska på dansjobb!


Ja, Caroline och Jennie är mina två bästa danskompisar! Vi är så olika men ändå så lika alla tre!!! Och kul har vi alltid! Idag dag var det till Snärjet ( ja, jag skrev rätt snärjet). Ett super mysigt ställe i skogen någonstans vid Olofström! Ni skulle ha hört oss tre i bilen, en GPS och Caroline i telefonen med Enrio!
Vi skulle idag vara väsen, i vita "written-kläderna" (ni som såg AIDA) och vita masker stod vi i tunnor med vatten och dansade!

Hur kul som helst!

Av Lena - 8 oktober 2008 20:56

Idag har jag och Emmelisa haft en mor och dotter dag. Jag var och lämnade Vilmer på dagis på morgonen, medans Emmalisa var hemma när Fredde gjorde muffins. Sen när Fredrik kört till jobbet gick jag med Flisan till stan och fixade lite till dansjobbet imorgon.

Kockan 12 träffade jag Carolin, en jobbarkompis och hennes Malte som är 10 veckor.

Vi satte oss på Duvanders och åt lunch och pratde (vi är båda pratglada!!). Jättemysigt och bebisarna sov mest och åt innan vi skulle gå.

Vi skulle hälsa på alla på jobbet! Så kul att träffa alla!!!

Ja, vår rektor hade ordnat tårta, men när alla hade gratulerat och pratat med oss så var tårtan slut! Men, ha ha det är tanken som räknas!

Emmalisa var jätteglad när hon låg i peronalsoffan!!


Famor hämtade Vilmis på dagis och sen var de på bibblan och hade mys.

Farmor och Farfar stannade på kvällmat, härligt!

Vilmer hade somnat till i vagen från bibblan, vilket innebär att han inte ät trött vid 7. Farfar lekte med Vilmer och ja vid 8 VILLE Farfar lägga bobo! Ja, det tog ett bra tag innan Vilmer somnade. Han kör ju lite med Farfar (vilket man med mor -och farföräldrar!),men tillslut slocknade han.


Dagens Vilmer -mening kom i morse när han vaknade 7 då jag ammade Emmalisa.

L.Vilmer sov lite till nu, alla barn sover nu.

V. Mamma, alla barn vakna nu.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards