bobos

Alla inlägg den 10 december 2008

Av Lena - 10 december 2008 19:51

Idag lämnade jag Vilmer på dagis vid nio och halv 10 var jag hos Tandläkaren.

Därefter åkte (hade bil idag) jag till Rosenkvists bokbindri och köpte en färg till mina julkort.

Hem en kort stund och fixa ihop några julkort för att klockan halv 10 vara på Barbacka med mammagruppen. En snabbträff idag och det var trevligt som vanligt. Emmalisa låg på mage på en bänk och läste lite...


Vid ett var vi hos Solveig (Freddes mormor, Vilmers och Emmalisas gamlafarmor). Hon har ju inte ens träffat Emmalisa (helt galet att vi inte gått upp där tidigare, men bättre sen än aldrig). Hon blev jätteglad, hon var den första som fick årets julkort och tackkort från dopet och en lite blomma som tack för allt som hon köpt!


Måste bara skriva att jag kunde se i Solveigs ögon när hon pratade och kramade om Vilmer att de verkligen glimmade till, lyste upp och det kändes att hon verkligen uppskattar att han pratar och kramar henne.

Solveig tyckte att Emmalisa var jättelik Vilmer!


Där efter åkte vi hem och hämtade Tomtekläder till Vilmer, han ska lussa på dagis. Men vi hann bort till Växthuset en snabbvisit innan jag och Vilmer hade lite fika och pyssel på Rödmyran.

Farmor var med klockan 4 för då kom Rödmyrans luciatåg. Precis som förra året kunde Vilmer sångerna hur bra som helst och han dansade lite och gjorde rörelser. Precis som igår fick man en känsla av stolthet och man blir bara så glad av att se en glad Vilmer som verkar trivas "på scen"! Det är alltid kul att få se Vilmer på dagis och se att han verkligen trivs. Alla barnen har ju hela hösten fått lära sig mycket om äpplen och provsmakat en massa sorter. De hade även torkat äpplen som de hängt i fönstret.


Vi har lite stopp i våra rör, d v s. att vi inte kan diska ordentligt så ja vad gör man? Jo man bjuder in sig på kvällmat hos Farmor och Farfar där jag sitter just nu och skriver! Vi har precis äten en jättegod fisksoppa med gott bröd till. Emmalisa är just nu trött och Vilmer hjälper Farfar i köket och limma ihop ett pepparkaks hus.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards