bobos

Alla inlägg den 19 december 2008

Av Lena - 19 december 2008 19:23

Dagen idag började med regn, jag hade ju tänkt att gå till stan och fixa lite julklappar! Vet ju att det finns noll parkeringsplatser och när jag nu bor så nära stan så är det fint att gå... när det inte regnar! Så när Emmalisa sovit trände vi henne att sitta lite och jo, en fem till tio sekunders sittning klara hon! Sen klädde vi på oss och åkte i bilen! Ja, ni vet.. fast jag vet att där inte är någon parkeingsplats så tänker man att jo kanske någon...

Helt tokigt nog fick vi plats på fem minutersparkeringen! Yeay! Tog Emmalisa i Babybjörn och Vilmer gick fint brevid! Fixade julklapp till Vilmer, han var så upp i alla männsikor att han inte tänkte på vad jag handlade! (Tänker inte avslöja här vad det är... ifall någon skulle skvallra för Vilmis he he). Vi gick till Domus och där delade de ut godis. En man frågade Vilmer om han gillade godis och ja det gör han ju, så han fick en påse godis! : )


En snabb tur på Village där jag handlade lite och sen åkte vi hem!

Efter lunch kom Mormor och Morfar för att passa Vilmer medans jag skulle bada med Emmalisa för första gången!


Det är mycket mer "meck" än vad jag kommer ihåg när jag badade med Vilmer i varmvattenspoolen. Men Emmalisa gillade att bada! Hon flöt runt på ryggen och snackade och sög på fingrarna! Ett dyk gjorde vi också! Det gillade hon sådär, inga tårar med hon blev nog lite chockad!

Det roliga är ju att hon har Vilmers gamla badbrallor och hon ser ut som honom i kroppen så det kändes lite som det var Vilmer som badade!


Efter badet satt jag och Therese och snackade lite medans Emmalisa åt och kräkte! : ) (hon somnade och sen när hon vacknade och jag tog upp henne så kräkte hon). Man blir ju ganska så trött och slö av badandet!


En lite fika hann vi med innan Mormor och Morfar skulle gå på stan en sväng!


Två små söta barn i pyjamas!

Dagens Vilmer-mening:

Vi ligger i hans säng och han har druckit upp vällingen och råkar dra upp en knapp på pyjamasen, han är nästan sovande och säger:


V. Mamma kan du knäppa knappen på skjortan!

Det lät så gulligt att han var så trött...


Vill förtydliga att Camilla och Therese är min ädlsta kompisar, alltså att vi känt varandra sen vi varit små och växt upp tillsammans. Inte att de är äldst till åldern, de är lika gamla som vad jag är!  He he eftersom någon undrade! :) 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards