bobos

Alla inlägg den 3 december 2008

Av Lena - 3 december 2008 19:27

Vem hade kunnat tro att det skulle snöa idag? (Jag är ju inte insatt i prognoser och sånt utan tar vädret som det kommer)


En lugn morgon, lämnade Vilmis på dagis och sen satt vi och tog det lugnt. Det var så tyst och lugnt, Emmalisa sov och då sa jag till Fredde:

Det är så här det kommer att vara när vi är pensionärer!

Fredde skrattade och sa:

Jag längtar!


Idag var det mammträff på barbacka. När vi skulle gå dit så stod jag och valde mellan (alla) Emmalisas kläder och kände (denna stund och då jag  väljer Vilmers kläder är det bästa på hela morgonen!) att idag skulle hon ha Tildes (kusinen som är nästan på dagen är ett år äldre) lilla blus i strl.68 Stackars Emmalisa, den gick inte att knäppa i halsen : (

Kanske blir det trots allt så att Tilde kommer ärva Emmalisas kläder en dag :) ha ha


Vi hade en jättemysig träff som vanligt och mycket eller bara barnprat!

Emmaflisan premiärsatt i ikeastolen! Hon satt som en kung (eller drottning?)!

Halv 2 gick jag därifrån, inom Hemmakväll och köpte godis(det är ju det där förlossningsprogrammet ikväll som jag är helt fast i) innan jag hämtade Vilmer. 

Har ju missat programmet en del onsdagar nu då vi dansat.

Förresten är min rygg mycket bättre, tro nu snarare att det kan ha varit någon träningsvärk hö hö!


När jag fixade kvällsmat så satte jag Emmalisa i stolen med lite leksaker och då kom söte storebroren och lekte med sakerna åt henne! :)

Vilmer är ju extra söt när jag får sätta en klämma på honom!


Idag var det duschdax och bad! När Vilmer duschat fyllde jag badbaljan med vatten, vårt duschhandtag är liksom kupolformat och i aluminium. När jag höll i handtaget så såg Vilmer sig själv där och effekten blev exakt den samma som på Puff i julgranskulan! Vilmer skrattade och skrattade!

När Flisan badade så hostade hon och då kom dagens första Vilmer -mening:

V. Håll för munnen EmmaLÄÄJSA! (dessa bokstäver var han tydlig med att uttala!)

Och så visade Vilmer med sion hand för sin mun. Hi hi något har han lärt sig ;)


Emmalisa var pigg efter badet så hon fick ligga i gymmet här nere medans jag la Vilmer där uppe. (En chansning att hon kan roa sig i 10 mins, det är vad det tar för Vilmer att somna.)


Jag satt mig på kanten av sängen när Vilmer drack välling, de senaste gångerna har man inte fått ligga brevid honom. Då kommer dagens andra Vilmer- mening:

V. Lägga dig här hos mig mamma (jag lägger mig ner).

V. Får du plats mamma, ska jag fytta mig?


Log i mörkret när jag hörde de orden, en halv minut senare sov han.


Och när jag kom ner hittade jag en superglad liten Emmalisa!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards