bobos

Alla inlägg den 28 december 2008

Av Lena - 28 december 2008 20:06

TACK !!!!!

För ALLA jättefina julklappar !!

Tänk att vi varit så snälla! : )



Av Lena - 28 december 2008 19:09

Igår var det ju helt galet vilken sjukstuga vi var! Det som dock var lite bra med att Vilmer var sjuk var att han fick Pippi Långstrump DVDsamlingen i julklapp och vi såg fyra av sex filmer! De filmerna är så underbara, jag tror nog jag skrattar mer nu än jag gjorde när jag var liten, då ville man ju vara Pippi!


Nej, natten var inte heller så bra, Emmalisa fick jättehög feber och jag satt uppe med henne i soffan i över en timme. Lilla stackaren är så hes att hon inte kan skrika eller prata. Ja hon har annars blivit ganska så högljudd i sitt prat, he he och då tyckte man men lite tystare Emmalisa och nu vill man bara hör henne skrika!!!


Vilmer däremot har en viss förmåga att bara bli frisk över en natt! Igår låg han som sagt däckad i soffan med mig (Vilmer är inte annars alls glad för att titta på tv) och sov till och från! När vi gick upp för kvällen så hade han hög feber och var nästa helt borta!

Vips i morse sprang han runt och skulle rita och fixa och pussla och ja vet inte allt!!! Så härligt!


Så idag blev det kalas hos Elsa i allafall! Jag var osäker med Emmalisa, eftersom Fredde inte är helt hundra ville han inte ha henne hemma själv när hon inte är frisk.

Men efter att han pratat med Lisa om det så bestämde jag att det blir lite kalas idag!

Jag och Lisa möttes på Maxi med barnen och köpte en fin bok (det gick inte att ta miste på att det var en bok till en tjej, glittrig rosa med en prinsessa på) och en docka med en häst till (också rosa och glittrig med kam och borste till).


Sen in i bilarna och till Elsa! En mysigt kalas som slutade med att Elsa somnade för hon var inte riktigt frisk hon heller! Det verka som de flesta familjerna har haft förkylningar och feber under julen!


På vägen hem stannde vi till på Maxi för andra gången och handlade Tacos till kvällen! I dörren in mötte jag en frisör som jag gick till när jag flyttade till Kristianstad för nästan 10 år sedan! (Det roliga då var att hon då var ihop med en gammal kille till mig som jag var ihop med på gymnasiet! Men den historen tar jag en annan gång, ni kan ju tänka er känsla när de kom fram och jag satt i stolen och hon klippte mig!!)

Hon hejade glatt och såg mig då med Vilmer sittandes i vagen och Emmalisa i bilstolen, jag verkligen kände hur hon tänkte:

Oj... har hon två barn!!! Då kände jag mig gammal! Inte att jag ångrar någonting och jag vill inte vara 20 men jag kunde se på henne att hon verkligen bara, oj har du TVÅ barn! Det har jag och jag är så glad för dem!


Nu när Vilmer varit sjuk har man bara längtat till att höra hans "tjat" och prat hela tiden och alla busiga upptåg han fixa med!

Det är konstigt att när man har någonting så uppskattar man det inte förrän man förlorat det (tillfälligt i alllafall!).



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards