bobos

Alla inlägg den 12 december 2008

Av Lena - 12 december 2008 23:00

Det är så härligt att ens närmsta vänner känner en så bra!


Jag hade pratat med Daniela tidigare på kvällen och sa ju då att Fredde jobbade  ikväll och eftersom det var trist väder så orkade jag inte klä på barnen och gå och köpa godis. Ja, godis så klart.. he he men som jag sa til Daniela får väl länsa här hemma och göra chokladbollar i värsta fall! (Precis som när man var liten).


Ja, sen gick jag ner till datorn när barnen lagt sig och pratade med mamma en timme.

Sen ringde Daniela och frågade om jag ville ha godis, hon skulle köra och köpa och undrade om hon skulle komma inom med godis! GODIS HOMEDELIVERY!!! yeah!!!


Det hela slutade med att Daniela kom in och stannade här mer lilla Rosita till över 12! Det var jätteskoj! Som ni ser på bilden så är där två stora godispåsar på bordet och en liten Emmalisa var jättepigg och pratglad!

Av Lena - 12 december 2008 19:26

Ännu en sovmorgon, så skönt!

Fredde skulle klippa sig halv 10, så vi skjutsade honom dit och sen körde vi till Camilla, Alexander och Felix!

Hur kul som helst i snön!

Emmalisa provade Felixs hoppgunga och det var kul! Hon var så söt för när hon snurrade var det som hon inte förstod vart vi tog vägen och när hon kom runt igen blev hon så glad, precis som om hon hittat oss igen!


När vi kom hem vid 2 så var Fredde och Vilmer ute i snö-blaket och lekte lite. En riktig julfika hafde vi sen och Vilmer fick öppna dagens paket (som vi inte hann imorse).


Första gången på länge så gick jag upp och vilade med Emmalisa en liten stund, så skönt!


Ikväll jobbar Fredde och jag hade tänkt göra klart tackkorten från dopet (nu är klockan redan 8!) och Lisas och Tobbes bröllopskort!


Dagens Vilmer- mening:

Precis innan han somar klappar han mig på axeln och säger så här:

V. Lilla mamma, inte stor kille, liten tjej.


Han funderar mycket på varför han är en stor kille och inte Emmalisa, och då säger vi att hon är en liten tjej.


Jag räknade sekunderna från att jag fått vällingflaskan till att Vilmer sov och det blev 18 sekunder! Slå det ni!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards