bobos

Alla inlägg den 14 december 2008

Av Lena - 14 december 2008 22:33

Idag var det en lugn förmiddag. Jag körde till Maxi och handlade frallor och lite annat så vi hade en mysfrukost! Idag ska Fredrik åka till Stockholm men jobbet och vara borta en vecka! Så vi passade på att äta frukost tillsammans!

Dagens Vilmer- mening kom imorse:

Jag och Vilmer satt i köket vid bordet, Vilmer ritade och vi hörde steg i trappan. Vilmer sa:

V. Nu kommer pappa. Hej pappa, hur är läget?

Vi skrattade alla tre!


Packa och fixa lite och så sen var klockan ett då vi skulle köra! Vi andra i familjen ska göra julgodis i Tyringe!

På stationen i Hässleholm där Fredde skulle ta X2000 stod lille Vilmer i sin overall och bara: Pappa resa med tåg. Vilmer med åka tåg! Men det gick bra att säga hej då! Vilmer förstod nog inte att Fredrik skulle åka iväg och vara borta länge så vi får se hur veckan går! Jag tycker redan i skrivade stund att det känns tomt!


Vi hoppade i bilen och for till Tyringe och där var det full fart! Lilla Svenssons ( min brors familj) kom och det hela var igång! Sakke la på kristyr och Vilmer satte dit godiset på pepparkakshuset.

Maria och jag fixade knäcken, mamma och pappa hade fixa med aprikoserna! Det gick jättebra!


Sen åt vi god middag och drack god julmust!!! Jag älskar julmust! Så gott!

Jag hade köpt torkad frukt som jag doppat i chocklad som vi åt till efterrätt... mums!


Emmalisa var jätteduktig som satt i stolen och lekte och bet i sina leksaker! Vilmer var duktigt han med! Mycket bus med Sakke! Ha ha vi ett tillfälle satt Vilmer på Sakkes rygg och pusslade... hur de nu lyckades, men skoj hade de!


En slagen hjälte somnade fort i bilen hem! Emmalisa var däremot vaken och pratglad!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards